Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zadbaj o zdrowie. Zmieniamy nawyki przed nadejściem zimy

  • Autor: Urszula Tatur
  • 17 lis 2016 09:00
Zadbaj o zdrowie. Zmieniamy nawyki przed nadejściem zimy
Dane Cake
Zadbaj o zdrowie. Zmieniamy nawyki przed nadejściem zimy
Zadbaj o zdrowie. Zmieniamy nawyki przed nadejściem zimy

Jesień i zima to szczególnie trudny czas dla naszego organizmu. Chłodna aura za oknem i szybko zapadający zmierzch sprawiają, że z łatwością „zalegamy” na kanapie. W tym trudnym okresie często zapominamy też o właściwej diecie. A to ona ma największy wpływ na nasze zdrowie i odporność organizmu, o które warto zadbać szczególnie w sezonie chorobowym, który już daje o sobie znać.

REKLAMA

Na szczęście jest kilka prostych kroków, które pozwolą nam zmienić nasze niezdrowe nawyki.
Z odrobiną samozaparcia przyspieszymy zwalniający metabolizm i zwalczymy infekcje. To łatwiejsze
i szybsze niż się wydaje.

W zahartowanym ciele zdrowy organizm
Niska temperatura i plucha za oknem w połączeniu ze spadkiem odporności to najprostsza droga do przeziębienia, a nawet grypy. Na nasze zmęczenie i gorszy nastrój wpływają też poranne pobudki, którym towarzyszy panujący za oknem mrok. Najgorsze jednak, co możemy zrobić z tym permanentnym zimowym stanem znużenia i zmęczenia, to… nie robić nic. A wystarczy zaledwie pół godziny ćwiczeń rozciągających dziennie, by wypracować atrakcyjną sylwetkę, zwiększyć wydolność układu krwionośnego i zapewnić sobie spokojny sen. Na szczęście możemy przebierać w dyscyplinach sportowych, dopasowując je do swojego trybu życia, temperamentu i potrzeb: od wyciszających
i rozluźniających jogi czy tai chi, po skutecznie dotleniające cardio. Trzeba jednak pamiętać, by nie ćwiczyć bezpośrednio przed pójściem spać. Rozbudzony wysiłkiem fizycznym organizm długo dochodzi do siebie, dlatego wszelkie ćwiczenia zakończmy najpóźniej 3-4 godziny przed zaśnięciem.

Kiszonka dobra na wszystko
To, co sprawdzone, jest najlepsze. Dlatego w okresie zimowym warto sięgnąć po kiszonki, których pro zdrowotne właściwości znali już nasi przodkowie. Kiszonki były nie tylko smaczne, ale też banalnie proste w przygotowaniu – wystarczyło bowiem dany produkt zalać w pojemniku solanką i doprawić. Ale mówiąc „kiszonka”, większości z nas na myśl przychodzą tylko dwa produkty: kiszona kapusta
i ogórki. Nic bardziej mylnego. Pole do kiszonkowych popisów jest naprawdę duże. Do słoików z solanką można włożyć też pomidory, buraki, paprykę, śliwki czy gruszki, jak również grzyby. Z kolei, poddany procesowi kiszenia czosnek to doskonałe źródło naturalnych antybiotyków i jednocześnie bakterii probiotycznych. Kiszonki są najtańszym lekarstwem na wszelkiego typu dolegliwości.

Wyhodowane w procesie kiszenia bakterie kwasu mlekowego usprawniają m.in. pracę jelit i pomagają w walce z infekcjami górnych dróg oddechowych. Kiszonki są też bogatym źródłem witamin z grupy B, C, E czy A, potasu, wapnia i fosforu oraz nieocenionym źródłem antyoksydantów pomocnych w walce
z wolnymi rodnikami, jak również z rakiem czy chorobami serca. Co więcej, podczas kiszenia warzywa i owoce tracą kalorie – to świetna wiadomość dla dbających o linię. Kiszonki zawierają też dużo błonnika, który nie tylko reguluje pracę jelit, ale też szybko i na dłużej zapewnia uczucie sytości. – To prawda, kiszonki są świetne same w sobie, można je jednak śmiało łączyć z innymi produktami, tworząc naprawdę ciekawe kombinacje, dobre o każdej porze dnia – mówi Wiktor Kowalski, ekspert z firmy Dan Cake Polonia. – Wystarczy kromka dobrej jakości pieczywo jak nasz Chleb bawarski, wypiekany bez stosowania substancji konserwujących z kilkoma plasterkami kiszonego czosnku, by regularnie wzmacniać naszą odporność. Takie „duety” będą idealną podstawą zdrowego i sytego śniadania czy kolacji, np. w formie tostów z nadzieniem z kiszonki. Z naszymi Bułkami do odpieku wypełnionymi kiszoną kapustą, dobrej jakości kiełbasą i odrobiną musztardy, wyczarujemy pyszną przekąskę na kształt popularnych bratwurstów, które idealnie sprawdzi się przy spotkaniu z przyjaciółmi.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA