Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wysmakowane śniadania dla zabieganych

  • Autor: Urszula Tatur
  • 22 wrz 2018 08:32
Wysmakowane śniadania dla zabieganych
OSM Piątnica
Wysmakowane śniadania dla zabieganych
Wysmakowane śniadania dla zabieganych

Poranny pośpiech jest jedną z najczęstszych przyczyn pomijania pierwszego posiłku. Tymczasem skomponowanie pełnowartościowego śniadania wcale nie musi zajmować zbyt wiele czasu. Najlepiej zatem postawić na posiłki, które nie tylko dostarczą energii na cały dzień, ale jednocześnie będą zdrowe i proste w przygotowaniu. Jak przełamać śniadaniową rutynę, aby każdy dzień tygodnia rozpoczynać z apetytem?

REKLAMA

Pierwszy posiłek jest kluczowy dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. Zdrowe śniadanie doda nam energii na resztę dnia, pobudzi naszą kreatywność oraz sprawi, że będziemy bardziej wydajni. Podpowiadamy, na jakie produkty warto postawić, by nasz umysł od samego rana pracował z maksymalną efektywnością.

Owoce i nabiał zamiast rogalika
Dla sprawnego funkcjonowania naszego organizmu niezbędne jest dostarczenie mu odpowiedniej dawki składników odżywczych. Należy pamiętać, że poziom cukru we krwi tuż po przebudzeniu jest najniższy w ciągu doby. – Dzieje się tak w wyniku procesów zachodzących w organizmie w ciągu nocy. Rano mózg domaga się uzupełnienia poziomu glukozy w wyniku wydzielania przez podwzgórze substancji zwiększającej apetyt na cukry – mówi Paulina Domagała, dietetyk. To wyjaśnia, dlaczego rano chętniej sięgamy po słodkości. W niektórych krajach słodkie śniadanie to wręcz rytuał; Włosi czy Hiszpanie nie wyobrażają sobie przecież śniadania bez croissanta czy ciastek maślanych. – Warto jednak postawić na zbilansowane menu, które zapewni nam uczucie sytości na długo. Apetyt na cukier skutecznie zaspokoją owoce z dodatkiem pełnowartościowego źródła białka, takiego jak mleko czy twaróg – dodaje dietetyczka.

Smak tradycji odkryty na nowo
Większość z nas z pewnością wie o zbawiennych właściwościach płatków owsianych. To produkt, na który stawiały już nasze babcie i mamy, wykorzystując go w tradycyjnych przepisach. Niegdyś podawane były głównie na ciepło, obecnie ich zastosowanie w kuchni jest znacznie szersze. W wersji gotowanej, pieczone czy na zimno – na którą z tych opcji warto zdecydować się o poranku? – Obróbka cieplna płatków owsianych zwiększa ich indeks glikemiczny. Dla osób szczególnie dbających o dietę dobrym rozwiązaniem będą płatki namaczane wieczorem – przekonuje dietetyczka. Uatrakcyjnieniem takiego posiłku będzie wzbogacenie go ulubionymi dodatkami, takimi jak orzechy, owoce goji, korzenne przyprawy czy ulubione owoce. Dzięki temu prosty posiłek będzie nie tylko lekki i zdrowy, ale także pyszny.

Mleczne przekąski ze smakową nutą
Propozycją dla zabieganych - zarówno na pierwszy posiłek, jak i drugie śniadanie - może być zdrowa przekąska z nabiałem w roli głównej. – Produkty mleczne są bogate w witaminy z grupy B, które nie tylko odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, ale też pozytywnie wpływają na procesy metaboliczne oraz przeciwdziałają zmęczeniu, co jest szczególnie ważne o poranku – tłumaczy dietetyczka. Poza tradycyjnym twarożkiem czy serkiem wiejskim z dodatkiem ulubionych owoców lub warzyw, wygodnym rozwiązaniem jest przekąska w postaci mleka smakowego. Taki napój szybko przyniesie orzeźwienie w gorące i duszne dni. Dobrej jakości produkt stanowi źródło energii, cennych witamin i minerałów, polecany jest również jako dodatek do śniadań. – Na bazie mleka czekoladowego lub bananowego z łatwością przygotujemy też owsiankę czy dowolne płatki śniadaniowe. Z kolei mleko o smaku waniliowym świetnie sprawdza się jako dodatek do porannej kawy. Poza walorami smakowymi, produkt wyróżnia się poręczną butelką o optymalnej pojemności, którą łatwo przechowywać np. w drodze do pracy – radzi Natalia Bargielska z Działu Marketingu OSM Piątnica.

REKLAMA


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA