Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?

  • Autor: ut
  • 08 sie 2019 10:53
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?
Wakacyjna dieta – co jeść w okresie letnim?

Prawidłowo zbilansowana dieta dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zmienia się ona także w zależności od występującej pory roku. W okresie jesienno-zimowym organizm domaga się ciepłych, rozgrzewających potraw i produktów bogatych w witaminę C, które zwiększą odporność organizmu. Natomiast kiedy znikają mrozy i pojawiają się pierwsze zwiastuny nadchodzącej wiosny, organizm potrzebuje oczyszczenia oraz regeneracji po zimie. W tym okresie domaga się lekkiego żywienia, opierającego się na warzywach i owocach, które obfitują w witaminy i składniki mineralne, obecne przede wszystkim w produktach sezonowych. To właśnie odpowiednie odżywianie w okresie letnim dostarczy niezbędnych składników odżywczych i wspomoże organizm w przetrwaniu gorących dni.

REKLAMA

Okres wiosenno-letni to czas kiedy asortyment owoców i warzyw jest niezwykle bogaty. Dlatego warto oprzeć swoją dietę na produktach sezonowych, gdyż właśnie teraz mają one najwyższe wartości odżywcze. Jako pierwsze pojawiają się różnego rodzaju sałaty, szczypiorek, rzodkiewka, szparagi, marchewka, groszek, fasolka, pomidory, ziemniaki. Natomiast jeśli chodzi o letnie owoce, są to przede wszystkim truskawki, czereśnie, jagody, borówki i wiśnie. Warto korzystać z nowalijek od początku, ponieważ sezon niektórych z nich dość szybko się kończy, a smak mrożonych odpowiedników, to już niestety nie to samo.
Odpowiednie nawodnienie
Kiedy temperatury wzrastają organizm potrzebuje nie tylko odpowiedniej, zdrowej diety, ale również większej ilości wody. Z potem tracimy bardzo dużo płynów i cennych soli mineralnych, a o odwodnienie w takim okresie nie jest trudno. Ilość wypijanej wody powinna zwiększyć się o około 30-40% i najlepiej, żeby była to woda średnio, bądź wysokozmineralizowana. Zalecane jest systematyczne sięganie po wodę w małych ilościach, ponieważ to pozwoli dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość ważnych w tym okresie elektrolitów. Razem z potem organizm pozbywa się sodu i potasu, więc warto zwrócić na nie szczególną uwagę. Niezwykle ważne jest to, żeby woda nie była smakowa lub dosładzana, gdyż niestety nie nawadnia ona w odpowiedni sposób, a zwiększa ilość spożywanych kalorii i wywołuje zaburzenia gospodarki węglowodanowej. Osoby, którym ciężko przychodzi picie wody mogą spróbować dodać do niej cytrynę i miętę, owoce lub plastry ogórka, które jednocześnie działają orzeźwiająco i nadają wodzie smak.

Regularność i różnorodność posiłków
Najważniejszą zasadą, która powinna obowiązywać w prawidłowo zbilansowanej diecie, bez względu na porę roku, jest regularność i różnorodność posiłków. W okresie ciepłych miesięcy, kiedy organizm sam domaga się mniejszej ilości i częstotliwości jedzenia, warto korzystać z zasady spożywania mniejszych, lecz częstszych i bardziej różnorodnychposiłków. Unikniemy w ten sposób uczucia ciężkości, jednocześnie dostarczając niezbędnej w tym czasie energii, a także zapobiegniemy ewentualnym niedoborom. Mniejsze posiłki oraz ich regularność pozwolą zadbać o sylwetkę i bez większego wysiłku zredukować masę ciała. Z tego też powodu okres wiosenno-letni jest najlepszym momentem na stosowanie diet redukcyjnych ze względu na dostępność produktów i łatwość stosowania diet o obniżonej ilości kalorii w ciągu dnia.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA