Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Szparagowy zawrót głowy

  • Autor: Urszula Tatur
  • 10 maj 2017 17:36
Szparagowy zawrót głowy
Dan Cake
Szparagowy zawrót głowy
Szparagowy zawrót głowy
Szparagowy zawrót głowy

Gościły już w menu starożytnych Greków i Rzymian, nazywane jedzeniem królów były jednym z ulubionych przysmaków Ludwika XIV. Sezon na szparagi właśnie się rozpoczyna. Te delikatne, zielone lub białe łodygi to prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych. Warto więc włączyć je do naszego wiosennego jadłospisu, zwłaszcza że ich przyrządzenie jest naprawdę proste, a możliwości wykorzystania i połączeń niemal nieograniczone.

REKLAMA

Szparagi, podobnie jak por czy cebula to roślina należąca do rodziny liliowatych, pochodząca z Azji Mniejszej i wschodniej części Morza Śródziemnego, w Polsce znane były od XVIII wieku. W czasach renesansu Włosi i Anglicy doceniali je za delikatną konsystencję i niepowtarzalny smak, a przede wszystkim za właściwości zdrowotne. Podobnie jak Chińczycy, którzy szparagami leczyli zapalenie stawów. Rosjanie doustnie podawali je na choroby nerek i układu krążenia, na ich bazie przyrządzali też maści na stany zapalne skóry. Z kolei, w Meksyku szparagi stosowane były jako środek na arytmię i nadciśnienie. I na tym nie koniec pro zdrowotnych właściwości tych delikatnych, zielonych warzyw.

Dla dbających o linię, przyszłych mam i nie tylko
Szparagi są idealne dla każdego, kto jest na diecie redukcyjnej. To bowiem jedno z najmniej kalorycznych warzyw – 100 gram to niecałe 20 kalorii! Szparagi w ponad 90% składają się z wody, są lekkostrawne, a mimo to są prawdziwą skarbnicą składników odżywczych. Są obowiązkowym punktem w jadłospisie kobiet w ciąży i starających się o dziecko. To za sprawą kwasu foliowego odpowiadającego za prawidłowy rozwój płodu, a także wspomagającego pracę układu krążenia i opóźniającego procesy starzenia. Szparagi to także źródło asparaginy – aminokwasu, który wspólnie z zawartym w szparagach potasem wspomaga pracę nerek i odpowiada za właściwe nawodnienie organizmu. Zielone łodygi szparagów to także bogactwo witaminy C, E (poprawiają kondycję włosów i paznokci), wapnia i fosforu (odpowiadają za kondycję kości i zębów), a także glutationu, czyli białka wspomagającego pracę wątroby i zapobiegającego rozwojowi nowotworów i choroby Alzheimera. Ze względu na niewielką zawartość sodu szparagi bez obaw mogą jeść osoby w nadciśnieniem.

Wykwintne, a jakże proste w przygotowaniu
Szparagi uznawane za jeden z afrodyzjaków i danie dość wykwintne, niektórym mogą wydawać się też trudne do przygotowania. Nic bardziej mylnego – wystarczy pamiętać o kilku zasadach przygotowywania trzech odmian – zielonych, białych i fioletowych. W Polsce spotykamy gównie dwie pierwsze odmiany. Szparagi zielone – najcieńsze i najbardziej aromatyczne i wyraziste w smaku wystarczy pozbawić zdrewniałej końcówki i gotować ok. 8 minut, najlepiej na stojąco w wysokim garnku, bez zakrywania wodą główek szparagów. W przeciwieństwie do szparagów białych, zielonych nie musimy obierać. Odmianę białą przed gotowaniem (10-15 minut) należy obrać z cienkiej błonki.

Szparagowe menu o każdej porze dnia
Nie dość, że proste w przygotowaniu, szparagi są dodatkowo bardzo uniwersalnym warzywem, z którego w mgnieniu oka wyczarujemy wiele ciekawych dań na każdy posiłek w ciągu dnia. - Skoro dobry początek dnia to podstawa, zacznijmy od pożywnego śniadania, w którym szparagi stanowić będą idealny dodatek do wiosennych, śniadaniowych gofrów – proponuje Wiktor Kowalski z Dan Cake Polonia. – Delikatne w smaku szparagi w połaczeniu z lekko podsmażoną szynką i jajkiem w koszulce to pyszny zestaw śniadaniowy, który da nam energię na cały poranek. Ze względu na swoją konsystencję białe szparagi stanowią idealną bazę pod kremowe zupy. – Idealnym dodatkiem do zupy szparagowej będą deliaktne, podpieczone grzanki na bazie chleba tostowego – mówi Wiktor Kowalski

– W naszej ofercie do wyboru mamy Chleb tostowy pszenny, pełnoziarnisty, 3 ziarna i ciemny Chleb kanapkowo-tostowy, każdy znajdzie więc coś dla siebie – mówi ekspert Dan Cake Polonia – Kremowa zupa szparagowa w połączeniu z chrupiącym tostem to sposób na szybki, a zarazem sycący posiłek, w sam raz na lekki obiad na wiosnę i początek lata. Jako że szparagi to warzywo wyjątkowo lekkostrawne są idealną podstawą do sałatki, którą bez obciążania żołądka przed snem możemy zjeść na kolację. Białe szparagi w roli głównej, garść ulubionej sałaty, kilka pomidorków koklajlowych i kostki sera feta to przepis na idealną i szybką sałatkę. - Jako dodatek do sałatki świetnie sprawdza się nasze pieczywo do odpieku – mówi ekspert Dan Cake Polonia. – Wstępnie podpieczoną bagietkę wystarczy włożyć do piekarnika na kilka minut, pokroić na mniejsze kawałki i cieszyć się smakiem pysznego i lekkiego dania, w sam raz na kolację.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA