Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Świąteczne prezenty: jak kupują Polacy, Czesi i Słowacy?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 12 gru 2017 10:39
Świąteczne prezenty: jak kupują Polacy, Czesi i Słowacy?
Westwing
Świąteczne prezenty: jak kupują Polacy, Czesi i Słowacy?
Świąteczne prezenty: jak kupują Polacy, Czesi i Słowacy?

Westwing Home & Living, największy w Europie klub zakupowy z branży wyposażenia
wnętrz, który z Polski obsługuje również rynek czeski i słowacki, przeprowadził badanie,
w którym zapytał Polaków, Czechów i Słowaków o to, jak kupują świąteczne prezenty.
Wyniki sondażu pokazują, że aż 40% Czechów gromadzi upominki dla najbliższych przez cały rok, zaś co trzeci Polak i co czwarty Słowak zostawiają ich zakup na ostatnią chwilę.
We wszystkich badanych krajach najczęściej prezenty w Internecie kupują osoby w wieku
25-39 lat, a najrzadziej… najmłodsi badani, poniżej 25 roku życia.

REKLAMA

Czesi najbardziej przewidujący
Zakup świątecznych prezentów z największym wyprzedzeniem planują Czesi. Aż 40%
mieszkańców tego kraju przyznało, że kupuje upominki dla bliskich przez cały rok – gdy spotyka
coś odpowiedniego – i czeka z wręczeniem do Bożego Narodzenia. Podobne zachowanie
deklaruje 1/5 Polaków i Słowaków. Najwięcej osób, w każdym z badanych krajów, prezenty
pod choinkę nabywa na miesiąc lub dwa przed świętami – takiej odpowiedzi udzieliło 56%
Słowaków, 48% Polaków i 43% Czechów.
„Już pod koniec października i na początku listopada obserwujemy znaczny wzrost
zainteresowania produktami, które często występują w roli świątecznych prezentów. Są to
drobne dekoracje do domu, takie jak ramki na zdjęcia, kubki, pojemniki, wazony, pościel,
luksusowe świeczki czy designerskie akcesoria do gotowania. To rzeczy, które chętnie
wymieniamy, więc zawsze są dobrym pomysłem na prezent, nie tylko pod choinkę” – mówi
Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing.pl.
A kto zostawia zakup świątecznych upominków na ostatnią chwilę? Najczęściej Polacy –
wskazał na to co trzeci badany, podczas gdy na Słowacji – co czwarty, a w Czechach – co piąty.
W takich zakupach przodują młodzi Polacy i Czesi – odpowiedź tę wybrało odpowiednio 49%
i 30% respondentów poniżej 25 roku życia. Z kolei na Słowacji zakup prezentów na ostatnią
chwilę deklaruje jedynie 18% badanych w tej grupie wiekowej.

Młodzi rzadko kupują prezenty w Internecie
62% Czechów, 47% Polaków i 41% Słowaków niemal wszystkie prezenty świąteczne kupuje
w Internecie. W każdym z badanych krajów zakupu upominków w sieci najczęściej dokonują
osoby w wieku 25-39 lat – taką odpowiedź wybrało 71% Czechów oraz ponad połowa Polaków
i Słowaków. Również osoby starsze, w wieku 40-55 lat, chętnie poszukują upominków w sieci.

1 Ankiety świąteczne zostały przeprowadzone na serwisach Webankiety, w dniach 17-21.10.2017 r., na grupach: Polska
1002 badanych, Czechy 500 badanych, Słowacja 500 badanych. Zaskakujące jest, że prezenty w Internecie częściej kupują osoby powyżej 55 roku życia niż
najmłodsi badani.
„Wiele sklepów internetowych w okresie przedświątecznym oferuje wydłużony termin zwrotu
– sięgający do połowy lub nawet końca stycznia, dzięki czemu możemy łatwo zwrócić
nietrafiony prezent. Zakupy upominków online są więc bezpieczniejszym rozwiązaniem, a przy
tym pozwalającym zaoszczędzić wiele czasu. To tłumaczy dlaczego tak wiele osób preferuje
ten model zakupowy” – podsumowuje Marta Suchodolska.
Najmniej zdeklarowanych zwolenników zakupów w sklepach stacjonarnych jest w Czechach –
tylko 3%, a najwięcej w Polsce – 8%. W kraju nad Wisłą sklepy stacjonarne najchętniej
odwiedzają osoby poniżej 25 i powyżej 55 roku życia.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA