Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 29 maj 2018 09:02
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie_fot.123rf
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?
Sukces w każdym detalu, czyli jak zatrzymać klienta w sklepie?

W dobie, kiedy w sklepach znaleźć można prawie wszystko niełatwym zadaniem jest utrzymanie wysokiego poziomu zadowolenia klienta. A gdybyśmy tak podczas wizyty w sklepie zaoszczędzili czas, uzyskali dostęp do kilkuset przepisów, a dodatkowo mogli liczyć na pomoc „asystenta”, który za nas skomponuje menu i przygotuje listę zakupów? Innowacyjne rozwiązania technologiczne w połączeniu z kompleksową obsługą i zróżnicowaną ofertą bez wątpienia wzbudzą zainteresowanie wśród klientów i pozwolą podnieść atrakcyjność sklepu.

REKLAMA

Stałe podążanie za bardziej korzystną i pełniejszą ofertą to dziś nie tyle konieczność, ile nawyk, który wykształcił się u klienta w wyniku sukcesywnego rozwoju rynku spożywczego. Powoduje to, że właściciele sklepów poszukują coraz to nowszych sposobów na to, jak zatrzymać klienta w sklepie na dłużej. Tym, co niewątpliwie wyróżni punkt sprzedaży na tle konkurencji jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi, które ułatwią codzienne zakupy i pozwolą zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i znacznie cenniejszy od nich czas.

Jak zaspokoić głód klienta?
W sklepach spożywczych najważniejszym czynnikiem przyciągającym klientów jest asortyment. W zgodzie z powiedzeniem, że „jemy oczami” czasem wystarczy odpowiednio wyeksponować najlepsze produkty, by wzbudzić potrzebę zakupu. W momencie, gdy dany region jest jednak wyjątkowo nasycony puntami sprzedaży, sprawa staje się nieco trudniejsza. Musimy bowiem sprawić, żeby to właśnie do naszego sklepu klient przyszedł i dopiero później zainteresował się prezentowaną ofertą. Jak to uczynić? Przede wszystkim wzbudzając w kliencie lojalność, która pojawia się w momencie, gdy zyskuje on pewność, że w danym sklepie znajdzie wszystko czego potrzebuje. Idąc o krok dalej możemy starać się przekroczyć jego oczekiwania, dostarczając mu narzędzi, które dodatkowo ułatwią podjęcie decyzji zakupowej i skrócą czas spędzony w sklepie. Nie bez znaczenia pozostaje również unikatowość na rynku. Wyróżniając się na tle konkurencji sprawimy, że to właśnie nasz punkt sprzedaży stanie się celem większej liczby klientów.
– Jako firma zajmująca się między innymi tworzeniem oprogramowania dla urządzeń zapewniających optymalizację procesu zakupowego mamy doskonały wgląd w to, czego tak naprawdę poszukuje współczesny klient. Nie jest zaskoczeniem fakt, że w każdym aspekcie naszego życia poszukujemy przede wszystkim komfortu. To samo dotyczy zakupów. Klient poszukuje punktów sprzedaży, gdzie szybko i sprawnie znajdzie to, czego potrzebuje, a dodatkowo zaoszczędzi czas nie tylko na samych zakupach, ale i po, przygotowując na bazie kupionych produktów konkretne dania – mówi Marek Kaniewski, prezes firmy IteCom.

Personal shopper branży spożywczej
Nieograniczona ilość towarów dostępnych w sklepach sprawia, że zakupy niejednokrotnie stają się czynnością, podczas której wymagana jest dodatkowa pomoc. Kupując samochód, dom, sprzęt AGD, ubezpieczenie, a nawet ubrania bez trudu znaleźć można wsparcie pod postacią doradcy. Co jednak z branżą spożywczą? Wymagający klient coraz częściej potrzebuje wsparcia w zakresie wyboru najlepszych produktów, dopasowanych zarówno do własnych preferencji smakowych, jak i diety. Etat pod postacią doradcy klienta w branży spożywczej praktycznie nie istnieje. Alternatywą dla właścicieli punktów sprzedaży stać się może jednak technologia.
– Obserwując branżę spożywczą na przestrzeni lat mogę stwierdzić, że to właśnie dziś właściciele sklepów stają przed największym wyzwaniem. Nie wystarczy już dbać o asortyment i obsługę na wysokim poziomie. Klienci ciągle oczekują nowych wrażeń, zaskoczenia, wyselekcjonowanych produktów, lepszej oferty. Od kiedy w sklepie pojawiło się narzędzie ułatwiające zakupy z pewnością nie możemy narzekać na liczbę klientów. Część z nich pojawia się u nas z ciekawości, choć zdecydowana większość przyzwyczaiła się już do zakupów z pomocą ich spożywczego „personal shoppera”, jakim jest Przepisomat – mówi Bożena Polakowska, właścicielka sklepu Lewiatan w Nysie przy ul. Grodkowska 19.

Czy sklepy wyposażone w narzędzia komponujące jadłospis na bazie dostępnego w sklepie asortymentu, z uwzględnieniem przestrzeganej diety i preferencji smakowych mają przed sobą świetlaną przyszłość? Nie ulega wątpliwości, że perspektywa znacznej oszczędności czasu, która idzie w parze z poszerzeniem kulinarnych horyzontów jest niezwykle kusząca. Szczególnie w dobie, gdy czas jest walutą znacznie cenniejszą niż sam pieniądz.



REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA