Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

O Wielkanocy „bez przesady”, czyli 10 zasad zdrowych Świąt

  • Autor: Urszula Tatur
  • 05 kwi 2017 15:09
O Wielkanocy „bez przesady”, czyli 10 zasad zdrowych Świąt
Knorr

Jak zawsze będzie obficie: pachnące mięsa, gęste zupy, tradycyjne jajka, sałaty i sałatki, słodkie ciasta. O tym, co zrobić, aby Święta Wielkanocne nie okazały się dla nas zbyt „ciężkie” w skutkach, opowiada Iwonna Niegowska, żywieniowiec marki Knorr.

REKLAMA

Rodzinne, świąteczne spotkanie z pewnością odbędzie się przy suto zastawionym stole i będzie mieć swój początek już z samego rana. Bowiem śniadanie wielkanocne to przegląd świątecznych pyszności, a wraz z nimi - mnóstwo kalorii, które dostarczymy organizmowi. Odpowiedzialne za to będą między innymi wędliny, kiełbaski, pasztety, jajka. Obiad, to czas, kiedy na stół „wjeżdżają” żurki i barszcze białe – najczęściej z kiełbasą, schaby, pieczenie, sosy. A na deser - kolejny kawałek mazurka. W międzyczasie – podjadamy sałatki z ciężkimi dressingami. To wszystko sprawia, że nasza wiosenna dieta odchodzi na chwilę w niepamięć. Czas zatem poznać kilka prostych sposobów, jak zachować zdrowy rozsądek przy wielkanocnym stole, a po świętach dobrze czuć się we własnym ciele. Oto 10 złotych zasad zdrowej Wielkanocy - radzi Iwonna Niegowska, żywieniowiec marki Knorr:

1. KUPUJMY MĄDRZE
Już na etapie zakupów możemy pomyśleć o tym, by podczas świąt zadbać o swój organizm. Zwracajmy uwagę na etykiety – to pomoże nam wybierać produkty bardziej dla niego korzystne: z mniejszą ilością cukru, soli i niekorzystnych tłuszczów nasyconych, np. chudsze kiełbasy, mniej kaloryczne składniki dressingów.

2. GOTUJMY
Wielkanocny stół to różnego rodzaju mięsa, głównie pieczenie, schaby, karkówki czy szynki. Zamiast kupować w sklepie gotowe produkty, przyrządzajmy je samemu – dzięki temu mamy świadomość, z udziałem jakich składników są przygotowywane, kontrolując na przykład ilość używanej soli.

3. ZASTĘPUJMY
Podczas gotowania możemy zadbać o to, by świąteczne potrawy nieco „odchudzić”.
Zamiast śmietany do zabielania zup, używajmy jogurtu naturalnego. Mięso nie musi być zanurzone w tłuszczu – jest mnóstwo sposobów, by przyrządzić go w bardziej korzystny dla naszego organizmu sposób: upiec w piekarniku w specjalnej folii czy udusić.

4. NAWADNIAJMY ORGANIZM
Dziennie powinniśmy wypić minimum dwa litry płynów. Dzięki temu w czasie posiłków też zjemy mniej. Pijmy tylko napoje niegazowane i bez cukru.
Także zanim zasiądziemy do wielkanocnego śniadania, warto wypić szklankę wody.

5. MNIEJ ZNACZY LEPIEJ
Wielkanocny stół ugina się od specjałów – spróbujmy każdego, ale nakładajmy na talerze mniejsze porcje. W ten sposób unikniemy jedzenia na siłę, bo „trzeba spróbować wszystkiego”.

6. JEDZMY WARZYWA
Planując wielkanocne dania, nie zapominajmy o warzywach – powinny one być składnikiem każdego posiłku. Tym bardziej, że święta przypadają na czas, kiedy w sklepach i na straganach są dostępne świeże warzywa. Lepiej nałożyć na talerz większą ilość „zielonych”, zdrowych składników niż ziemniaków czy mięsa.

7. WYBIERAJMY
Będąc gościem wielkanocnego spotkania, skorzystajmy z możliwości wyboru, jaki daje świąteczny stół. Zamiast kolejnego kawałka mięsa, sięgnijmy po surówkę. Unikajmy ciast z lukrem i kremem, a spróbujmy tych z owocami. Zawsze najbardziej kaloryczne są torty!

8. KONTROLUJMY ILOŚĆ SOLI
Także podczas Wielkanocy pamiętajmy, że przeważnie zjadamy zbyt dużą ilość soli. A ta znajduje się nie tylko w zupie, która dosalamy, ale w różnego rodzaju produktach, w których jej przeważnie nie dostrzegamy, np. w chlebie, serach, wędlinach. Zwracajmy więc uwagę, by nie dosalać potraw. Niech ich smak dopełnią zioła.

9. ALKOHOL Z UMIAREM
Po alkohol sięgajmy z umiarem, grzecznie odmawiając kolejnego toastu.

10. RUSZAJMY SIĘ
Pamiętajmy o aktywności fizycznej! Po wielkanocnym śniadaniu najlepiej wybrać się na długi, rodzinny spacer.


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA