Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 14 wrz 2016 08:54
Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?
Knorr
Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?
Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?
Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?
Naturalnie w kuchni: Jakie warzywa jeść we wrześniu?

Podstawą dobrze zbilansowanej diety powinny być warzywa. Szczególnie te sezonowe, pełne wartości odżywczych i witamin.

REKLAMA

Wrzesień to idealny czas na zakupy w pobliskim warzywniaku: dojrzałe papryki, soczyste pomidory, świeże pory, brokuły i bakłażany – wszystko to czeka na nas i na nasze kulinarne pomysły. Po które warzywa warto sięgnąć w okresie powakacyjnym, a także jak najlepiej będzie je smacznie przygotować, podpowiada Piotr Murawski, szef kuchni Knorr.

papryka

Połowa września to najlepsza pora na zaopatrzenie się w większe ilości papryki. Kolorowa, smaczna, a przy tym niezwykle zdrowa i niskokaloryczna. Na Węgrzech czy w Meksyku stanowi podstawę przygotowania wielu tradycyjnych dań. Jest blisko spokrewniona z bakłażanem i pomidorem. Do Europy przywędrowała już w XV wieku, jednak przez lata uznawana była jedynie za roślinę ozdobną, a nawet trującą. W zależności od gatunku posiada różnorakie właściwości. Świeża – zawiera więcej witaminy C od cytryny. Zachowuje przy tym swoje wartości pomimo duszenia czy pieczenia. Ze względu na szeroką gamę odmian, papryka może przypaść do gustu każdemu, nawet naszym najmłodszym.

„Wyjątkowość papryki – polegająca na dużym zróżnicowaniu smakowym oraz kolorystycznym, sprawia, że na jej bazie przygotować możemy wiele smacznych i oryginalnych potraw. Papryka różni się też poziomem odczuwalnej ostrości, dlatego z jej dodatkiem przyrządzić możemy dania zarówno bardziej pikantne, jak i zdecydowanie łagodne. Możemy ją faszerować, dusić, dodawać do sosów, zup czy gulaszów. Bez papryki nie obyło by się również klasyczne leczo” – mówi Piotr Murawski. „By nieco urozmaicić nasz codzienny obiad, polecam przygotowanie wyjątkowego spaghetti na bazie pomidorów i papryki właśnie. Naprawdę będzie bardzo smacznie!” – dodaje szef kuchni Knorr.


fasolka szparagowa

Żółta, a może zielona? Każda jest wyjątkowo pyszna, a przy okazji bardzo zdrowa. Wywodzi się z Ameryki Środkowej i Południowej, a do Europy przywieźli ją żeglarze hiszpańscy na przełomie XV i XVI wieku. W żółtej odmianie charakteryzuje się nieco delikatniejszym smakiem, w zielonej – nieco wyrazistszym. Zawiera potas, kwas foliowy, witaminy, a także stosunkowo dużą ilość błonnika pokarmowego. Szczególnie często przygotowywana jest na patelni, z dodatkiem bułki tartej. Szef kuchni Knorr poleca natomiast jej inne zastosowanie: „Fasolka szparagowa to warzywo, które równie dobrze sprawdzi się jako podstawa dań głównych, ale także jako dodatek, np. do sałatek. W sezonie można ją spokojnie zamrozić i w okresie zimowym przygotowywać na jej bazie wiele doskonałych potraw”.


cukinia

Cukinia jest wyjątkowo uniwersalnym warzywem. Można ją wykorzystać do przygotowania zup, sosów, jako dodatek do mięs czy sałatek. Sezon na cukinię trwa przez całe wakacje, jednak dopiero pod koniec jej ceny zdecydowanie spadają. Wrzesień więc to idealny moment, by wykorzystać ją w kuchni, na przykład do przygotowania zimowych przetworów.

„Cukinia to warzywo, które do Polski przywędrowało z Włoch. Występuje w kilku wariantach, najpopularniejsza jest cukinia zielona. Znakomicie smakuje jako składnik wielu dań, takich jak ratatouille, leczo, zapiekanka czy gulasz. Ja uwielbiam przygotowywać z jej dodatkiem farfalle – wystarczy wykorzystać szynkę, kapary i żółty ser, by stworzyć naprawdę pyszne danie”, poleca Murawski.


warzywne rozmaitości

Piotr Murawski zachęca również do wykorzystywania innych warzyw, których w tym okresie mamy pod dostatkiem: „Zbliżająca się powoli jesień dopiero przed nami. Wrzesień to najlepszy okres na to, by wykorzystać w kuchni to, co dobrego przyniosło nam lato – wspaniałe i dojrzałe owoce, ale przede wszystkim warzywa - takie jak: bakłażany, brokuły, buraki, różnego rodzaju kapusty czy niesłusznie spychane na boczny tor ziemniaki. Kulinarnych inspiracji na pewno nam nie zabraknie!”.

Smacznego!




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA