Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Monika Gawanowska: przestańmy myśleć o LinkedIn jak o internetowym CV

  • Autor: Redakcja
  • 14 marz 2019 11:28
Monika Gawanowska: przestańmy myśleć o LinkedIn jak o internetowym CV
Monika Gawanowska: przestańmy myśleć o LinkedIn jak o internetowym CV

Instagram, Pinterest czy Facebook to kanały, które w oczywisty sposób nasuwają się, kiedy myślimy o budowaniu marki osobistej architekta wnętrz w social mediach. Monika Gawanowska - strateg marki, oficjalny host spotkań LinkedInLocal w Białymstoku - przekonuje, że warto wykorzystać również LinkedIn. Dlaczego?

REKLAMA

Jakie korzyści może mieć architekt czy projektant z profilu na LinkedIn?

Monika Gawanowska: LinkedIn to medium społecznościowe dla profesjonalistów. Głównym założeniem portalu, poza możliwością szukania pracy oraz pracowników, jest nawiązywanie relacji biznesowych. Instagram, Pinterest czy Facebook to media, w których w większości prowadzona jest sprzedaż B2C – do konsumenta indywidualnego. Na LinkedIn również znajdziemy odbiorców indywidualnych, ale – z racji biznesowego charakteru portalu – dotrzemy z ofertą do firm. To ułatwia skalowanie biznesu.

O czym powinien pamiętać architekt zakładając profil na LinkedIn? Jakich błędów nie powinien popełniać?

M.G.: Profil to podstawa. Ma znaczenie dla użytkowników portalu, którzy zastanawiają się, czy nawiązać z nami kontakt. Ale ma też znaczenie dla osoby sprawdzającej nas w wyszukiwarce. Pamiętajmy o tym, żeby z informacji, które wpiszemy wynikało, czym się zajmujemy. Architekci i projektanci mogą się pochwalić pięknym, estetycznym portfolio, a jak wiemy – wielu odbiorców kupuje oczami… Dlatego warto wykorzystać możliwość umieszczenia w podsumowaniu i w sekcji „Doświadczenie zawodowe” mediów, np. broszur, linków do realizacji, krótkich filmików.

Czas przestać myśleć o LinkedIn jak o internetowym CV. To przeszłość. Profil w tym medium społecznościowym służy do budowania marki osobistej, może być narzędziem sprzedażowym. Może się stać platformą blogową, a artykuły w nim umieszczone będzie można wyszukać w wyszukiwarce.

O czym pamiętać, kiedy zaczynamy przygodę z LinkedIn? O elementach, które budują pierwsze wrażenie. Są to zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek i podsumowanie. To, jak uzupełnisz te sekcje, może zadecydować o tym, czy osoba odwiedzająca profil nawiąże z tobą kontakt.

Samo posiadanie profilu z pewnością nie wystarczy. Na Instagramie czy Pintereście pracownie zamieszczają zdjęcia swoich realizacji. Jakie treści powinny umieszczać na LinkedIn?

M.G.: Dobre zdjęcia realizacji są mile widziane również na LinkedIn. Profesjonaliści, którzy korzystają aktywnie z tego medium, nie pragną tylko i wyłącznie merytorycznych treści, ale również wrażeń estetycznych. A nic nie cieszy oka bardziej, jak projekt domu czy mieszkania. Wywołuje pozytywne emocje i odpręża.

Takich treści wciąż brakuje na LinkedIn. Stopniowo pojawia się coraz więcej fotografów, znam profile malarzy, którzy publikują tylko i wyłącznie zdjęcia obrazów na sprzedaż. Piękne zdjęcie zwykle spotyka się z pozytywnym odbiorem, co przekłada się na ilość reakcji pod publikacją. Przemyślana sieć kontaktów sprawi, że stałe zaangażowanie wzbudzą nawet regularne publikacje dzieł na sprzedaż.

Nie jestem zwolenniczką schematów. Podstawową zasadą w budowaniu marki osobistej jest autentyczność, więc najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie, co jest dobre dla nas i według nas. Następnie skonfrontujmy to z dobrymi praktykami w branży (mały research zawsze warto zrobić…). I dopiero na tej podstawie dobierajmy narzędzia i rodzaj publikacji, który będzie dobry dla nas.

Czy częstotliwość publikacji ma znaczenie? O czym jeszcze warto wiedzieć decydując się na "przygodę" z LinkedIn?

M.G.: Mogę przytoczyć statystyki LinkedIna, mówiące o tym, kiedy (w jakie dni i o której godzinie) powinniśmy publikować. Ale wskazówki nie będą dobre dla wszystkich. Zastanówmy się najpierw, do kogo kierujemy komunikację, kim jest nasz odbiorca. Co robi na LinkedIn? Jakie treści chce czytać i oglądać? Testujmy. Spróbujmy regularnie publikować w określone dni i sprawdzajmy, do ilu osób dotrzemy. Skupmy się na wartości i jakości, którą możemy dać odbiorcom, bo to treść, którą publikujemy, przywiązuje do nas czytelników.

Monika Gawanowska będzie ekspertem Studia Dobrych Rozwiązań w Białymstoku. Zapraszamy na spotkanie 21 marca!

>>>ZOBACZ PEŁEN PROGRAM SPOTKANIA<<<

Wstęp wolny! Już dziś zarejestruj się na spotkanie: >>>TUTAJ<<<




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA