Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej

  • Autor: U.T.
  • 21 sie 2018 20:29
Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej
Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej
Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej
Kawa "parzona na zimno" po raz pierwszy trafiła do sieci dyskontowej

W wybranych sklepach Lidla pojawiły się właśnie pierwsze butelki Cold Brew Coffee by Etno Cafe, kawy “parzonej na zimno”. Tym samym sieć stała się kolejnym ważnym graczem detalicznym – po Żabce – która testuje produkt z bardzo obiecującego segmentu rynku kawowego.

REKLAMA

Cold brew jest jednym z symboli trwającej właśnie kraftowej rewolucji w świecie kawy – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – I podobnie, jak w przypadku kraftowych piw, duży popyt (zwłaszcza w USA) sprawił, że zainteresowali się nim najwięksi gracze na światowych rynkach. Przykład innych krajów pokazuje, że to dopiero początek kariery tego segmentu w Polsce.

Czym jest kawa cold brew?
Cold brew to kawa macerowana, czyli inaczej “parzona” na zimno. Mieloną kawę zalewa się chłodną wodą i pozostawia do maceracji na wiele godzin. Powolny proces sprawia, że smak cold brew jest delikatniejszy od tradycyjnie zaparzanej kawy, choć ma od niej więcej kofeiny. Schłodzone Cold Brew Coffee sprawdza się jako orzeźwiający zastrzyk energii. Jest świetnym, niskokalorycznym i pozbawionym konserwantów zamiennikiem napojów energetycznych.

Kariera cold brew zaczęła się kilka lat temu w USA. Według danych zza oceanu już co piąty Amerykanin pijący codziennie kawę sięga po ten napój. W ciągu zaledwie dwóch lat tamtejszy rynek cold brew urósł o 370%. Amerykańskie start-upy produkujące ten napój stały się w ostatnim czasie łakomym kąskiem dla globalnych graczy, takich jak JAB Holding i Nestle. Moda na cold brew przenosi się też do Europy, a wśród krajów, w których ten segment cieszy się największą popularnością, znajduje się Polska.

Cold Brew Coffee od Etno Cafe
Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka, a teraz – do Lidla. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

Etno Cafe
Jedna z najbardziej dynamicznym polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy. Posiada 17 lokali oraz linię produkcji Cold Brew Coffee, pierwszej polskiej kawy macerowanej na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA