Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jakich składników unikać w wędlinach?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 24 cze 2017 19:45
Jakich składników unikać w wędlinach?
Agnieszka Kopacz - dietetyk
Jakich składników unikać w wędlinach?

Wędliny goszczą na naszych stołach niemal codziennie. Sięgamy po nie, wierząc, że zapewniamy organizmowi wartościowych składników odżywczych, jednak często nieświadomie osiągamy odwrotny skutek. Warto przyjrzeć się temu co jemy i wybierać produkty, pozbawione dodatków do żywności.

REKLAMA

Wędliny to ważny element zbilansowanej diety. Są źródłem białka, żelaza, cynku, fosforu i witamin z grupy B. Półki sklepowe pękają w szwach od produktów niewiadomego pochodzenia, a my często z braku czasu kupujemy pierwszy z brzegu artykuł. To błąd. Ilość dodatków do żywności, których należy unikać, jest oszałamiająca. Warto poświecić chwilę na wybranie odpowiedniej wędliny, która zapewni nam wyjątkowe doznania smakowe i pozwoli uniknąć typowych błędów dietetycznych.

Dietetyk radzi

„Według badań ponad 50% Polaków ocenia jakość dostępnego na naszym rynku mięsa i wędlin jako przeciętną, a prawie 60% sądzi, że ulegała pogorszeniu. Bardzo często słyszę w gabinecie od klientów, że starają się unikać wędlin lub zupełnie eliminują je z diety, ponieważ cieknie z nich woda, wszystkie mają identyczny smak i nieapetyczny wygląd. Moi klienci przy ich wyborze kierują się przede wszystkim jakością, wyglądem i zapachem. Starają się wybierać te, które nie zawierają substancji dodatkowych, w tym konserwantów czy wzmacniaczy smaku. Bardzo ważne są dla nich również walory zdrowotne i odżywcze oraz bezpieczeństwo spożywanych pokarmów. Jednocześnie poszukują produktów, które przypominałyby im smaki dzieciństwa.

Według aktualnego stanu wiedzy substancje dodatkowe dodawane do wyrobów wędliniarskich mogą uczulać (soja, konserwanty, barwniki), a najbardziej powszechne konserwanty, czyli azotany i azotyny spożywane w dużych ilościach mogą skutkować rozwojem wielu chorób. Tym bardziej jako dietetyka cieszy mnie fakt, że pojawiły się wędliny bez substancji dodatkowych (tzw., E” dodatków), gdyż do tej pory nie było na rynku takich, które mogłabym z czystym sumieniem polecić moim podopiecznym, zwłaszcza przebywającym na diecie bezglutenowej „- mówi dietetyk Agnieszka Kopacz z www.poradiety.pl.



REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA