REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań

  • Autor: Urszula Tatur
  • 28 kwi 2017 15:30
Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań
Fot. Bartosz Jarosz
Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań
Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań
Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań
Jak sprzątają internauci na całym świecie? Wyniki badań

Firma Kärcher zleciła specjalne badania, które miały na celu pokazać jak do kwestii sprzątania podchodzą ludzie z różnych zakątków świata. Realizacją badania internetowego zajęła się firma YouGov. W badaniu udział wzięli internauci z pięciu krajów: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, USA, Argentyny i Japonii. Badanie było realizowane w październiku 2016 roku. Pytano m.in. o kwestie związane z ilością czasu przeznaczanego na sprzątanie, używanych środków czyszczących, ulubionych i najmniej lubianych zadań, pomocy, na jaką podczas sprzątania mogą liczyć respondenci etc.

REKLAMA

Najważniejsze wnioski:
Dla wszystkich ważna jest czystość w domu – tak twierdzi ponad 80% respondentów we wszystkich krajach, a najwięcej w Argentynie (94%).
We wszystkich objętych badaniem krajach utrzymanie czystości było ważniejsze dla osób w wielu powyżej 55 lat, niż dla młodszych grup wiekowych.
Na całym świecie do sprzątania najczęściej używane są środki chemiczne oraz elektryczne urządzenia czyszczące.
Średnio 45% kobiet i tylko 25% mężczyzn spędza sprzątając więcej niż trzy godziny tygodniowo – słowem, w łącznym ujęciu, 65% respondentów na sprzątanie poświęca tygodniowo mniej czasu
Niemieccy internauci, wbrew stereotypom, nie okazali się aż tak pedantyczni jak głosi obiegowa opinia. Aż jedna trzecia z nich nie podchodzi zbyt skrupulatnie do kwestii sprzątania. Internauci z Japonii uważają sprzątanie za wyjątkowo uciążliwe zajęcie, a Argentyńczycy używają najwięcej środków chemicznych ze wszystkich badanych krajów. Taki zaskakujący obraz wyłania się z zakończonych niedawno badań YouGov przeprowadzonych w internecie na zlecenie firmy Kärcher.

Niemcy i Japończycy sprzątają krócej
Posiadanie czystego domu okazało się ważne dla internautów z wszystkich sześciu badanych krajów. Ponad 80 % badanych w każdym z krajów wskazało taką odpowiedz. Argentyńczycy niemal jednogłośnie stwierdzili, że czysty dom to dla nich priorytet – aż 94% wskazań. Jednak jeśli chodzi o ilość czasu spędzanego na sprzątaniu to wyniki poszczególnych krajów różnią się między sobą znacząco. 87% Japończyków i 67% Niemców sprząta krócej niż trzy godziny w tygodniu (uwzględniając 7% Japończyków i 4% Niemców, którzy w ogóle nie sprzątają). Natomiast w USA, Wielkiej Brytanii i Francji mniej niż trzy godziny tygodniowo sprząta niewiele ponad połowa pytanych internautów. Około 40% internautów w tych krajach potrzebuje co najmniej trzy godziny lub więcej tygodniowo na utrzymanie porządku a w Argentynie, która przoduje, było to aż 57%. Te wyniki jasno wskazują, że to właśnie Argentyńczycy wypadają bezkonkurencyjnie jeśli chodzi o wysiłek wkładany w utrzymanie czystości w swoich domach. 10 % z nich potrzebuje aż 10 godzin tygodniowo by zadbać o idealną czystość w swoim domu. A jedynie 40% z nich sprząta mniej niż trzy godziny tygodniowo.

Francuzi chętnie biorą się za porządki
Tylko 35% Francuzów uważa sprzątanie za zło konieczne, podczas gdy w innych krajach podobnego zdania jest przeciętnie dużo więcej bo aż 68% badanych. W Japonii, gdzie sprząta najkrócej pogląd ten podziela aż 80 % ankietowanych internautów.
Dwie trzecie Argentyńczyków i połowa Francuzów nie ma problemu ze sprzątaniem. Większość ankietowanych mieszkańców Francji sięga również po odkurzacz czy inne urządzenie czyszczące nawet jeśli brud jeszcze nie jest widoczny. Aż 56% z nich sprząta regularnie niezależnie od tego czy już się nabrudziło, czy też nie. Tylko około 40% Brytyjczyków, Niemców czy Amerykanów robi podobnie. I wbrew znanemu stereotypowi jedna trzecia Niemców nie przykłada szczególnej wagi do sprzątania. Inne kraje odnotowały mniejszy odsetek osób, które postępują podobnie.

REKLAMA


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA