Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit

  • Autor: Urszula Tatur
  • 08 lut 2019 19:59
Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit
Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit
Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit
Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na szybkie śniadanie w wersji fit

Szczęśliwców, którzy w intensywnym tygodniu znajdują rano czas na celebrację śniadania, nie ma zbyt wielu. Z drugiej jednak strony wszyscy wiemy, jak ważnym elementem dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest ów posiłek i dlaczego nie powinien być pomijany. Remedium na nasze bolączki przy komponowaniu porannego menu stanowią śniadaniowe propozycje, które nie dość, że dostarczą nam energii na dalszą część dnia, to jeszcze będą ekspresowe w przygotowaniu.

REKLAMA

Zestaw na śniadanie
Istnieje kilka zasad, które warto mieć na względzie, by nasz poranny posiłek spełniał wszystkie założone cele. Decydując się na dany wariant energetycznego śniadania, musimy pamiętać, by poza dostarczeniem cennych składników odżywczych, nie było ono zbyt ciężkie i niepotrzebnie nie obciążało naszego układu trawiennego. Warto korzystać z bogatych w błonnik i węglowodany produktów zbożowych, jak chociażby pełnoziarniste pieczywo czy też musli. To ostatnie możemy
z powodzeniem przygotować samodzielnie w domu i wykorzystywać przygotowując szybkie śniadania, uzupełniając tylko o ulubione suszone owoce czy preferowane przyprawy. Najlepiej by bazę domowego musli stanowiły różnorodne płatki, nasiona i orzechy. Jak zaznacza Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg, przy komponowaniu pożywnego i zbilansowanego śniadania nie możemy również zapominać o będących źródłem błonnika warzywach i owocach. Na szczęście możliwości ich włączenia do porannego posiłku jest od groma. Już od dobrych kilku lat tryumfy święcą koktajle typu smoothie. Można je przyrządzić praktycznie z większości dostępnych w sklepach owoców, dodając według preferencji wybrane warzywa. Dogodną alternatywą jest także skorzystanie z gotowej już mieszanki świeżych warzyw – dzięki np. mieszance Green Drink marki Eisberg, mającej w składzie jarmuż, szpinak młody, rukolę, sałatę rzymską i marchewkę, przygotowanie zielonego koktajlu jest niezwykle proste. Wystarczy zmiksować z bananem oraz wodą i gotowe. Co kluczowe - bomba odżywczych składników w postaci wartościowych warzyw dostarczy nam niezbędnej energii
i poprawi samopoczucie. Dodatkowo, zawarty w zielonych warzywach chlorofil działa przeciwzapalnie oraz rewitalizująco – odkwasza organizm i walczy z infekcjami. Bogactwo beta-karotenu to
z kolei dobra wiadomość dla stanu naszej skóry, włosów oraz paznokci. Poszukujący kulinarnych inspiracji z pewnością zwrócili także uwagę na unowocześnioną wersję smoothie. Smoothie bowl to również koktajl, ale podany w miseczce, z dodatkami w postaci np. świeżych owoców czy bakalii. Taka wersja śniadania daje nam olbrzymie pole do popisu, możemy manewrować produktami i tworzyć unikatowe wersje smakowe tego dania. Warto do swojego smoothie bowl dodać ulubione polskie superfoods, jak chociażby siemię lniane czy natkę pietruszki. Idealnym uzupełnieniem, mającym spory wpływ na warstwę wizualną smoothie bowl, będzie niskokaloryczny pyłek pszczeli. Świetnie odnajdzie się on w barwnym koktajlu, oczyszczając ciało z toksyn i działając antybakteryjnie. Smoothie bowl często wzbogacane jest także o będące źródłem witaminy C jagody goji czy niebiesko-zieloną spirulinę, która obniża cholesterol i działa przeciwoksydacyjnie. Dzięki tym składnikom nasza kolorowa miseczka zyska niewątpliwie na estetyce, ale przede wszystkim zachwyci walorami zdrowotnymi i smakiem. Chętnie wybieraną opcją do smoothie bowl jest również niskokaloryczna, występująca w postaci kulek tapioka. Co jeszcze wybierać na śniadanie? Pamiętajmy o produktach bogatych w białko, zapewniających szybszą przemianę materii i pozostawiających na dłużej uczucie sytości. Na pierwszy posiłek w ciągu dnia sprawdzą się zatem chudy omlet, grahamka z twarogiem, grecki jogurt z dodatkiem prażonych orzechów czy owsiane pancakes z bananami.
Ważne byśmy nie zapominali o śniadaniu i spożywali go maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Dzięki temu zyskamy potrzebną energię, a poziom glukozy we krwi zostanie utrzymany.
W przeciwnym razie poziom ten drastycznie się obniży, co będzie skutkować zmęczeniem
i spadkiem koncentracji.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA