Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 23 maj 2017 13:49
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?
fot. Villeroy&Boch
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?
Herbaciane zakupy – co wpływa na nasz wybór?

Herbata to produkt, który znajdziemy w większości polskich domów. Co jednak stoi za wyborem danego gatunku? Ile filiżanek tego wyjątkowego naparu pijemy dziennie? Marka „Czas na Herbatę” ponownie postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów. Co wykazały wyniki?

REKLAMA

Filiżanka herbaty jedna, dwie, a może trzy?

Picie herbaty stanowi codzienny rytuał niemalże każdego z nas. Nie dziwi zatem fakt, iż od lat jest to najczęściej wybierany przez Polaków napój. W zależności od indywidualnych upodobań ulubiony gatunek towarzyszy nam przy śniadaniach, w trakcie w pracy, podczas spotkań ze znajomymi lub jako element wieczornego relaksu. Jak wykazały badania przeprowadzone przez markę „Czas na Herbatę”, często jednak, jedna filiżanka to za mało. Najwięcej z nas bowiem (odpowiednio aż 29% i 26% ankietowanych) pije herbatę dwa i trzy razy dziennie. ¼ respondentów skłania się ku jednej porcji (24% ankietowanych), a 12% nie może obyć się bez czterech. Najmniejszą grupę stanowią osoby wypijające więcej niż cztery herbaty w ciągu dnia (9% ankietowanych).

Herbata nie jedno ma imię

Poza, ilością wypijanego w ciągu dnia suszu, konsumenci zwracają również ogromną uwagę na wybór jego gatunku. Wyniki sondażu marki „Czas na Herbatę” wykazały, iż w tej kwestii jej klienci postawili na klasykę wskazując, że ulubioną oraz najczęściej wypijaną herbatą jest odmiana czarna (odpowiedź 35% ankietowanych). Z kolei na drugim miejscu, z niewielką różnicą głosów, znalazła się równie popularna - herbata zielona (31% ankietowanych). Kolejne pozycje w rankingu badanych osób zajęły: wersja owocowa i czerwona (ex aequo 12% ankietowanych), biała (7% ankietowanych). Na ostatniej pozycji uplasowała się natomiast herbata żółta (3% ankietowanych). Badania przeprowadzone w salonach „Czas na Herbatę” pozwoliły także określić, na kim spoczywa odpowiedzialność za wybór danego herbacianego gatunku? Wyniki wywiadu pokazują, że zdecydowanie większość z nas, bo aż 61%, dokonuje go samodzielnie. 22% ankietowanych przerzuca z kolei ten obowiązek na partnera, a jedynie 12% korzysta z pomocy rodziców lub dzieci (5%).

Zanim podejdziemy do kasy

Rosnąca z roku na rok świadomość konsumencka sprawia, że wybór kupowanych przez nas produktów poddawany jest szeregowi różnorodnych czynników. Pozwalają nam one bowiem w pełni określić, czy dany produkt spełnia wszystkie stawiane mu wymagania. Nie inaczej jest w przypadku zakupu herbaty. Większość klientów marki „Czas na Herbatę” twierdzi, że decyzja o jej wyborze poprzedzona jest najczęściej szczegółową rozmową ze sprzedawcą (taką formę wybiera 28% ankietowanych). Spore znaczenie mają również informacje zaczerpnięte z internetu (21% ankietowanych) czy etykiet (18% ankietowanych). Respondenci z chęcią posiłkują się także opinią znajomych (15% ankietowanych). Nie bez znaczenia pozostają klasyczne reklamy, na które uwagę zwraca 11% ankietowanych oraz wiedza z czasopism (7% ankietowanych).




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA