Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Herbaciane preferencje Polaków

  • Autor: ut
  • 06 sie 2019 09:08
Herbaciane preferencje Polaków
Herbaciane preferencje Polaków
Herbaciane preferencje Polaków
Herbaciane preferencje Polaków
Herbaciane preferencje Polaków

Herbata uznawana jest za jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. W zależności od rejonu świata pije się jednak różne jej rodzaje i podaje w odmienny sposób. A jakie preferencje mają Polacy? Marka Czas na Herbatę sprawdziła, czym podczas wyboru herbaty kierują się mieszkańcy różnych regionów naszego kraju, w jakich okolicznościach piją aromatyczny napar i gdzie najchętniej kupują ulubione kompozycje.

REKLAMA

Do wyboru, do koloru

Tradycja picia herbaty ma w naszym kraju bardzo długą historię i można zaryzykować stwierdzenie, że w każdym polskim domu znajdzie się przynajmniej jedno opakowanie aromatycznego suszu. O ile jednak jeszcze kilkanaście lat temu w naszych kuchniach najczęściej gościła herbata czarna, o tyle teraz ma ona silną konkurencję w postaci odmian zielonych, białych, czerwonych czy owocowych. Z badania przeprowadzonego przez markę Czas na Herbatę wśród ich klientów wynika, że obecnie najpopularniejszą herbatą w Polsce jest zielona, po którą w ostatnim roku sięgało aż 50% ankietowanych. Na drugiej pozycji uplasowała się herbata czarna z wynikiem 43%, a na kolejnych owocowa (22%), czerwona pu-erh (14%), biała (11%) oraz żółta (3%). Co ciekawe, badanie pokazało, że herbata czarna była częściej wybierana przez mężczyzn niż kobiety (52 do 39%), w przeciwności do herbaty zielonej, którą kobiety wybierały w 54% przypadków, a mężczyźni w 39%. Pewne rozbieżności widać także w odniesieniu do różnych rejonów Polski. We Wrocławiu, Trójmieście czy mniejszych miejscowościach (do 150 tysięcy mieszkańców) wygrywa herbata zielona z wynikami na poziomie 55, 47 i 48 procent. Na Śląsku natomiast wciąż faworytką jest odmiana czarna – jako ulubioną wskazało ją aż 47% ankietowanych.

Kiedy, gdzie i jak?

Analizując preferencje Polaków wyraźnie widać, że traktujemy herbatę, jako ważny element swojego życia i większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej kilku filiżanek. Aż 32% ankietowanych wskazało bowiem, że ulubiony napój parzy 2 razy dziennie, ¼ robi to trzykrotnie w ciągu dnia, a 22% - cztery lub więcej razy. W jakich sytuacjach zatem sięgamy po herbatę i kiedy pijemy ją najczęściej? Z jednej strony jest ona świetną towarzyszką chwil relaksu (48% odpowiedzi ogółem i aż 56% wyników we Wrocławiu) oraz spotkań z rodziną lub znajomymi (31%), z drugiej - stanowi doskonały dodatek do posiłków. Aż 43% ankietowanych wskazało, że to właśnie posiłek jest jedną z najczęstszych okazji do skosztowania herbaty. Zdecydowana większość badanych (88%) zadeklarowała również, że zdarza im się przynajmniej raz na jakiś czas sięgać po ten napój podczas jedzenia. Szczególnie chętnie Polacy wybierają herbatę do śniadania (51%) oraz kolacji (39%), nieco rzadziej - do obiadu (37%) i podwieczorku (25%). Z badania przeprowadzonego przez markę Czas na Herbatę wynika również, że aż 57% z nas najczęściej parzy herbatę bezpośrednio w kubku (57%) lub dzbanku (22%). Mniej popularnymi naczyniami są natomiast filiżanki (20%) i szklanki (11%).

Czas na zakup

W ciągu ostatnich kilku lat zauważyć można zdecydowany wzrost świadomości zakupowej konsumentów, ich zainteresowanie składem produktów oraz miejscem ich pochodzenia. Dotyczy to również sklepów, w których Polacy robią zakupy – coraz częściej szukają oni pomocy w specjalistycznych salonach, zapewniających profesjonalne doradztwo i towary najwyższej jakości. Z badania przeprowadzonego przez markę Czas na Herbatę wynika, że średnio aż 72% ankietowanych preferuje zakup herbaty właśnie w wyspecjalizowanych herbaciarniach. Na poszukiwania do hipermarketów udaje się 28% badanych, a do dyskontów – 8%. Wyniki te nieco różnią się na Śląsku, gdzie firmowe salony odwiedza 59% mieszkańców, hipermarkety 35%, natomiast 14% stawia na dyskonty. Zaskakująco mała grupa miłośników herbaty (średnio 5%, w tym 8% w Trójmieście, 5% na Śląsku, 4% we Wrocławiu i 3% w mniejszych miejscowościach) decyduje się na złożenie zamówienia przez Internet. Może to jednak wynikać z faktu, że aż 62% konsumentów jako główną przyczynę kupowania herbaty podało jej smak i zapach, których nie da się do końca zweryfikować online. Inne istotne powody sięgania po ten napar to – zdaniem ankietowanych – korzystne działanie dla zdrowia (średnio 27% odpowiedzi, z czego aż 32% w mniejszych miejscowościach) i przyzwyczajenie (19%). Jeżeli chodzi o moment robienia zakupów to 41% badanych (w tym 47% we Wrocławiu, 40% w małych miastach i ok. 37% na Śląsku oraz w Trójmieście) decyduje się na wizytę w sklepie dopiero wtedy, gdy zabraknie im herbaty w domu, 38% działa pod wpływem impulsu i zakupy robi spontanicznie, a 14% planuje zakup z wyprzedzeniem w sytuacji, gdy herbaciana kompozycja ma być wręczona jako prezent.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA