Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Etno Cafe wycofało plastikowe słomki

  • Autor: ut
  • 27 marz 2019 20:46
Etno Cafe wycofało plastikowe słomki
Etno Cafe wycofało plastikowe słomki

Pierwsza duża sieć kawiarni, która oferuje wyłącznie słomki biodegradowalne. Etno Cafe ogłosiło całkowitą rezygnację z plastikowych słomek i zastąpienie ich słomkami biodegradowalnymi. To kolejny proekologiczny krok polskiej firmy kawowej, dla której rok 2019 jest czasem tworzenia przyjaznego środowisku ekosystemu kawowego.

REKLAMA

Słomkowa waga ciężka
Mieszkańcy Unii Europejskiej zużywają rocznie ponad 36 miliardów słomek, dwa razy więcej niż jednorazowych kubków po kawie. Z tego 1,2 miliarda (3 miliony dziennie) przypada na Polskę. Ta liczba szokuje, ale to i tak nic w porównaniu z USA, gdzie dzienna konsumpcja wynosi aż 500 milionów plastikowych rurek. Słomki są siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach.
Globalnym symbolem walki z plastikiem stało się wideo z plastikową słomką, która utknęła w nosie żółwia. Tony plastiku znajdujące się na dnie oceanu zabijają miliony zwierząt morskich rocznie. Ponad 700 gatunków, w tym także tych zagrożonych wyginięciem, doznaje uszkodzeń z powodu śmieci, które produkujemy każdego dnia. Plastikowe słomki nie ulegają procesowi biodegradacji, co oznacza, że – po kilkuminutowym użyciu – będą zalegać na dnie oceanu przez kilkaset lat.

Ekologiczna alternatywa
W ostatnim czasie wiele sieci gastronomicznych deklaruje chęć rezygnacji z plastikowych słomek. Etno Cafe jako pierwsza duża sieć kawiarni zdecydowała się na ten ruch już teraz. W kawiarniach polskiej firmy kawowej goście znajdą od wczoraj jedynie biodegradowalne zamienniki z PLA, czyli kwasu L-polimlekowego otrzymywanego z surowców odnawialnych, np. mączki kukurydzianej. To najpopularniejszy, a zarazem jedyny wytwarzany obecnie na skalę przemysłową biopolimer.

Proekologiczna ofensywa
To nie pierwszy proekologiczny krok Etno Cafe. W zeszłym roku firma rodem z Wrocławia stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego. W styczniu ogłosiła plan stworzenia w 2019 roku pierwszego w naszym kraju ekosystemu kawowego, który zminimalizuje ilość odpadów i pozwoli stworzyć przyjazny dla środowiska obieg zamknięty. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu było wprowadzenie do kawiarni ekologicznego papieru, biodegradowalnych opakowań na wynos i zniżek dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. Kolejnym mają być działania zmierzające do recyklingu fusów pozostałych po zaparzeniu kawy.
Jednocześnie firma prowadzi na Instagramie kampanię edukacyjną #datkilosu, która ma przekonywać fanów kawy do zostawiania w kawiarniach ubrań i książek. Te pierwsze trafią do schronisk Brata Alberta, te drugie dostaną nowe życie w kawiarniach.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA