Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij

  • Autor: ut
  • 22 sty 2019 18:39
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij
Domowe porządki w stylu fit – sprzątaj i chudnij

Czy zastanawiałaś się kiedyś, ile kalorii możesz spalić w trakcie wykonywania prac domowych? Okazuje się, że naprawdę sporo. Dlatego w nowym roku zmień perspektywę i potraktuj porządki nie jako uciążliwy obowiązek, ale świetną okazję do dodatkowego treningu. Przecież i tak planowałaś zgubić nadprogramowe kilogramy w 2019. Nie tylko wysprzątasz dom na błysk, ale też zadbasz o swoją sylwetkę. Sprawdź, które z domowych czynności pozwolą Ci spalić kalorie i wzmocnić mięśnie.

REKLAMA

Szybkie tempo życia sprawia, że ciężko znaleźć na wszystko czas. Dlatego dobrym rozwiązaniem dla wszystkich zabieganych będzie po prostu połączenie prac domowych z treningiem. Zmywanie naczyń, mycie podłóg, prasowanie czy szorowanie łazienki może stać się Twoją codzienną dawką zdrowego ruchu i receptą na smukłą linię oraz dotrzymanie noworocznych postanowień.

Jak sprzątać i spalać kalorie?
Po pierwsze zmień swoje nastawienie do sprzątania. Jeśli pomyślisz o nim jak o zdrowym wysiłku, który pozwoli Ci spalić zbędne kalorie, mycie podłóg będzie o wiele przyjemniejsze. Aby umilić sobie pracę, włącz ulubioną muzykę, która nada rytm wykonywanym czynnościom. Jeśli trening ma być efektywny, nie rób zbyt długich przerw – nie tylko spalisz więcej kalorii, ale też szybciej uporasz się z bałaganem i będziesz miała więcej czasu dla siebie. Pamiętaj, żeby wykonywać świadomie działania, które zwykle robisz automatycznie. Napinaj mięśnie i poczuj jak pracują. Staraj się także utrzymać prosty kręgosłup i napnij mięśnie brzucha. Angażuj po równo prawą i lewą stronę ciała. Nie schylaj się tylko rób przysiady. I oczywiście na koniec nie zapomnij o rozciąganiu.

Postaw na odpowiednie akcesoria
Obawiasz się, że chęć zgubienia nadprogramowych kilogramów podczas prac domowych oznacza powrót do mozolnego i męczącego sprzątania, jakie pamiętają nasze mamy i babcie? Nic z tych rzeczy. To właśnie nowoczesne akcesoria staną się doskonałym towarzyszem porządków w stylu fitness. – Choć innowacyjne akcesoria ułatwiają i przyspieszają porządki, nie znaczy to, że nie mogą również przyczynić się do zachowania smukłej linii. Po pierwsze z produktami wysokiej jakości sprzątanie jest przyjemniejsze. Dzięki temu nie będzie przeszkadzać nam czasochłonność pewnych czynności, takich jak chociażby prasowanie. Po drugie, zaawansowane technologicznie zmywaki i ściereczki sprawią, że zabrudzenia znikną o wiele szybciej, co pozwoli lepiej skupić się na samej czynności sprzątania i precyzji wykonywanych ruchów. Po trzecie, dzięki poręcznym uchwytom wiader i drążków mopów nie nadwyrężymy niechcący mięśni, a jedynie uruchomimy te, na których najbardziej nam zależy – mówi Magdalena Jaklewicz, ekspert marki Vileda.

Umyj okna i kafelki – wysmuklisz całe ciało
W trakcie mycia pionowych powierzchni, jak okna, lustra czy kafelki ćwiczysz górne i dolne partie ciała. Najbardziej pracują wtedy mięśnie rąk, ramiona, barki i nogi. Mycie rozpocznij od ruchów pionowych z góry na dół, pamiętaj by, co 15 sekund zmieniać rękę. Kiedy musisz wyczyścić coś niżej – nie pochylaj się tylko rób przysiady – wzmocnisz nogi. I oczywiście nie zapominaj o świadomym napinaniu mięśni brzucha. Wystarczy, że podejdziesz do tych zajęć z zapałem, a w godzinę spalisz nawet 200 kcal. – Jeśli do wyczyszczenia mamy sporo szklanych powierzchni możemy użyć ściągaczki elektrycznej (np. Windomatic Power), która usunie wodę i brud. Tym sposobem ułatwimy sobie drugi etap mycia, czyli polerowanie, nie przestając ćwiczyć ramion. Zwolennicy bardziej tradycyjnych metod, mogą sięgnąć po ściereczkę z mikrofibry nowej generacji (np. Actifibre Window), która doskonale wchłania wodę i nie pozostawia smug – mówi ekspert Viledy.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA