Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?

  • Autor: ut
  • 31 paź 2019 09:25
Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?
Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?
Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?
Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?
Domowa dieta pudełkowa – od czego zacząć?

Początek jesieni to idealny moment na wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych, przeorganizowanie domowego jadłospisu oraz rozpoczęcie pozytywnych zmian w naszej diecie. Jak przygotować tygodniowy plan posiłków, aby zaspokoić apetyt na różnorodne dania dla całej rodziny? Od czego zacząć tworzenie listy dań i zakupów, aby zaoszczędzić czas i nie zrujnować domowego budżetu?

REKLAMA

Nie mam czasu na zdrowe gotowanie – kto z nas nie słyszał lub sam nie powtarzał tego zdania? Samodzielne przygotowanie kilku pełnowartościowych posiłków każdego dnia wydaje się nie lada wyzwaniem. Pomocny może okazać się tygodniowy planner posiłków, uwzględniający przede wszystkim dania zabierane do pracy lub szkoły w praktycznych lunchboxach.
Przygotuj harmonogram działania
Nadal bardzo popularne są diety pudełkowe, ułatwiające regularne spożywanie pełnowartościowych posiłków. Niektórzy korzystają z usług firm cateringowych, dostarczających gotowe dania pod wskazany adres. Wiele z nas stawia jednak na posiłki przygotowane w domowym zaciszu. Jak się do tego zabrać? Najlepiej zacznijmy od oszacowania, ilu oraz jakich posiłków dziennie będziemy potrzebować. Jeśli pracujemy np. 8-12 godzin dziennie – dobrze będzie zabrać ze sobą do pracy trzy gotowe dania. Ustalmy również, czy w lunchboxach znaleźć ma się zawsze drugie śniadanie, obiad i lekki podwieczorek. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że śniadanie i kolację przyrządzimy po powrocie do domu. Najwygodniejsze będzie wybranie jednego dnia, np. niedzieli, na rozpisanie tygodniowego jadłospisu. Dodatkowo ustalmy na stałe dwa lub trzy dni na przygotowanie potraw z wyprzedzeniem – tym samym zagwarantujemy sobie świeże posiłki na cały tydzień.
Planuj zakupy z wyprzedzeniem
Optymalnym sposobem na zagwarantowanie sobie zbilansowanej, zdrowej diety będzie zaplanowanie menu tygodniowego. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzimy czas, ale także ograniczymy spożywanie niezdrowych przekąsek oraz chęć podjadania między posiłkami. Wygodne planowanie jadłospisu na cały tydzień umożliwia np. Cookidoo®, czyli platforma z przepisami na urządzenie wielofunkcyjne Thermomix®. Znajduje się tam ponad 40 tysięcy inspiracji kulinarnych z całego świata. Wystarczy znaleźć konkretne przepisy i dodać je do kalendarza, a całe menu będzie widoczne w zakładce „Mój tydzień. Na tej podstawie od razu wygenerujemy gotową listę zakupów. Nawet jeśli zabraknie nam poszczególnych składników potrawy – wystarczy zdać się na podpowiedzi Cookidoo®. Po wpisaniu w wyszukiwarce nazw dostępnych składników – błyskawicznie otrzymamy propozycje gotowych dań.
Organizuj posiłki
Planowanie menu z wyprzedzeniem i tworzenie tygodniowych list zakupów pozwala przygotować większą ilość jedzenia podczas jednego gotowania. Ogranicza to także marnotrawienie żywności, zmniejsza częstotliwość zakupów oraz pokusę kupowania pod wpływem impulsu. Podstawą jest dobra organizacja – pamiętajmy, że niektóre składniki potraw możemy przygotowywać wcześniej i np. zamrozić. Wygodnie będzie wcześniej przygotować marynaty, sosy i buliony, podzielić je na gotowe porcje, przełożyć do foremek lub woreczków strunowych i wyciągnąć z zamrażarki chwilę przed gotowaniem. Ułatwieniem będzie również oznaczanie mrożonek kolorowymi etykietami. Ostatnim krokiem będzie wybór wygodnych pojemników na żywność. Spośród dostępnych na rynku lunchboxów najwygodniejsze będą takie, które posiadają 4-5, dowolnie przesuwanych komór do przechowywania. Dzięki temu podzielimy wszystkie składniki całodziennego menu.
Sprawdzonym pomysłem na szybki i zdrowy obiad będą dania z ryżu – np. pilaw z porem i indykiem lub makaronowe przekąski, takie jak muffinki makaronowe, zapiekane z serem, warzywami i kawałkami piersi z indyka. Oba gotowe przepisy wraz ze tabelą wartości kalorycznych znaleźć można w kolekcji „Lunchbox. Do pracy i na piknik”, dostępnej na Cookidoo®.

REKLAMA

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA