Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Czy design ma sens?

  • Autor: ut
  • 01 sie 2019 09:29
Czy design ma sens?
Czy design ma sens?
Czy design ma sens?
Czy design ma sens?

Od jednego projektanta zatrudnionego w 1971 roku przez Samsung do sieci Design Center na całym świecie. Przez ostatnie 50 lat znaczenie wzornictwa regularnie wzrasta. Według projektantów Samsung, dobry design ma służyć użytkownikom i zmieniać ich spojrzenie nie tylko na produkty, ale także otaczający ich świat.

REKLAMA

Design przeszedł długą drogę od bycia elementem, który miał jedynie wyróżnić produkt na tle oferty konkurencji, po bycie kwintesencją biznesu i punktem wyjściowym do planowania strategii. Dziś wykracza daleko poza wizualny i estetyczny aspekt swojej działalności, a skupiając się na potrzebach użytkowników, staje się nośnikiem społecznych zmian. Jak ważne jest dobre wzornictwo pokazuje rozwój centrów designu na całym świecie oraz jego kluczowa rola w globalnej strategii marki Samsung.

 

1971 – Samsung zatrudnia swojego pierwszego projektanta wzornictwa. W latach 70’ pojęcie designu nie było jeszcze rozpatrywane w tak szerokich kategoriach, jak dziś.

 

1983 – Firma postanowiła wspierać talenty organizując między innymi „Samsung Good Design Contest”. Inicjatywa ta pozwalała projektantom między innymi na podróże do innych krajów, gdzie mogli szukać inspiracji i rozwijać swoją kreatywność.

 

1991 – Dział designu rozwija się w szybkim tempie, a zainteresowanie produktami koreańskiej firmy na całym świecie rośnie. W rezultacie, w tym roku w Tokio otwarto pierwsze zagraniczne studio projektowe Samsung Design Japan.

 

1994 – W San Francisco powstaje Samsung Design America.

 

1995 – Powstaje Samsung Art and Design Institute, organizacja – której misją jest pokazywanie prac projektantów mających wpływ na rynek, branżę i otoczenie.

 

1996 – Ten rok został przez markę ogłoszony „Rokiem Rewolucji w Designie”. Filozofia przyjęta wówczas przez firmę, nazwana „Balance Of Reasons & Feelings”, stała się drogowskazem dla wszystkich kolejnych działań związanych z pracą projektantów i rozwojem unikalnego dla marki designu. Z założeń filozofii zrodziło się hasło „Simplicity With Resonance”, które w pełni oddawało tożsamość marki Samsung.

 

2000 – W Londynie powstaje Samsung Design Europe

 

2005 – Samsung postanowił zrobić kolejny krok w stronę jeszcze lepszego designu. Marka ogłosiła „Milan Design Strategy” – plan, który zakładał, że wzornictwo to nośnik zmian i wartości.

 

2006 – Przyjęta wtedy filozofia pod hasłem „Create an Emotional Journey” pozwalała projektantom na równoczesne rozwijanie coraz lepszych form produktów oraz ich emocjonalnego i sentymentalnego aspektu.

 

2013 – Zgodnie z nową filozofią „Inspired By Humans, Creating The Future” misją firmy stało się zapewnienie użytkownikom doświadczeń, emocji i wartości związanych z korzystaniem z urządzeń Samsung.

 

2016 – Samsung otwiera Samsung Design Latin America.

 

2019 – Obecny rok upływa w Samsungu pod hasłem „Be Bold. Resonate With Soul”. Samsung wyznacza nowy kierunek myślenia o designie, który ma wywierać wpływ, rodzić emocje i jawić się jako wartościowy element całego procesu projektowego.
Design ma znaczenie

Design odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu wizji i przyszłości firmy w czasach, w których rozwój technologii postępuje z dnia na dzień, a klienci oczekują doświadczeń, które wychodzą daleko poza korzystanie z najprostszych funkcji urządzeń a jednocześnie są dla nich intuicyjne. Przykład podał projektant Gerhard Kellermann podczas otwarcia wystawy „Samsung 24hr. Kitchen” na Milan Design Week 2019:

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA