Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Czwarta najbardziej zrównoważona firma świata ogłasza sukces Mission Zero

  • Autor: ut
  • 27 lis 2019 12:22
Czwarta najbardziej zrównoważona firma świata ogłasza sukces Mission Zero
Czwarta najbardziej zrównoważona firma świata ogłasza sukces Mission Zero

Po 24 latach działalności w duchu zrównoważonego rozwoju Interface ogłasza sukces Mission Zero i wydaje przewodnik z przepisem na ekologiczny biznes. W działaniach na rzecz środowiska w skali świata firmę wyprzedzają jedynie Unilever, Patagonia i IKEA .

REKLAMA

Mission Zero to deklaracja wyeliminowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne, jaką składa obecnie wiele firm i organizacji. Choć większości udaje się częściowo zmniejszać szkodliwe oddziaływanie na otoczenie, to całkowitym sukcesem może pochwalić się niewielu. Interface to globalny producent komercyjnych podłóg modułowych, takich jak płytki wykładzinowe dywanowe, kauczukowe oraz winylowe LVT (Luxury Vinyl Tile). W Polsce marka znana jest także z działalności na rzecz ochrony środowiska, którą rozpoczęła już w 1994 roku.
„Zmieniliśmy naszą działalność, aby móc zmieniać świat i osiągnęliśmy cele, które zaskoczyły nawet nas samych. Zredukowaliśmy nasz wpływ na środowisko we wszystkich kluczowych obszarach: w fabrykach, w samych produktach i łańcuchu dostaw. Od stycznia 2019 roku każdy kawałek podłogi, jaki sprzedajemy, jest neutralny pod względem emisji CO2 w całym cyklu życia produktu – od wytworzenia, aż po recykling.” – mówi Erin Meezan, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interface.
Najważniejsze wskaźniki prezentujące ograniczenie wpływu produkcji płytek dywanowych Interface na środowisko w latach 1994-2018:
• 96% redukcja emisji gazów cieplarnianych (GHG) w fabrykach na całym świecie
• 69% redukcja śladu węglowego w produktach Interface
• 89% wykorzystanie energii odnawialnej w fabrykach na całym świecie, przy 100% odnawialnej energii elektrycznej
• 89% redukcja zużycia wody na jednostkę produkcji w fabrykach na całym świecie
• 92% redukcja ilości odpadów trafiających na składowiska w skali globalnej
• 46% redukcja zużycia energii na jednostkę produkcji w fabrykach na całym świecie
Emisje, których nie można ograniczyć w 100% firma rekompensuje poprzez dodatkowe działania. Są to m.in. zakup offsetu węglowego lub pozyskiwanie przędzy do produkcji z surowców wtórnych, jak porzucone sieci rybackie wyławiane w nadbrzeżnych miejscowościach Filipin i Kamerunu. To przykład zrównoważonego łańcucha dostaw, który zapewnia korzyści środowisku oraz każdej z zaangażowanych stron – od lokalnych mieszkańców, aż po samo przedsiębiorstwo i jego klientów.

Kolejny cel: regeneracja klimatu
Jeszcze w 2016 roku, wiedząc, że realizacja Mission Zero nastąpi niebawem, Interface wyznaczyło sobie kolejny, jeszcze ambitniejszy cel. Program Climate Take Back ma realizować ideę regenerującego przedsiębiorstwa, a więc takiego, które nie tylko nie będzie szkodzić przyrodzie, ale przyczyni się do odwracania globalnego ocieplenia i negatywnych zmian, jakie już zaszły w środowisku.
Z tą właśnie myślą stworzono prototyp płytki wykładzinowej o „ujemnym” oddziaływaniu. W procesie jej produkcji wchłanianie dwutlenku węgla ze środowiska przewyższa jego emisję, a więc w efekcie finalnym zmniejsza się ilość CO2 w atmosferze. Projekt płytki, nazwany Proof Positive, to ważny krok w stronę realizacji misji Climate Take Back. Gdyby udało się wdrożyć prototypowe rozwiązanie na szeroką skalę, mogłoby ono w perspektywie długoterminowej znacząco działać na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego.
Globalna zmiana wymaga globalnej współpracy
Wprowadzenie tak ogromnych zmian w środowisku to odpowiedzialność spoczywająca nie tylko na jednej firmie, branży czy nawet sektorze. Konieczne jest przekraczanie wyznaczanych przez rynek granic i dzielenie się wypracowywanymi rozwiązaniami, co przyspieszy ich wdrażanie. Z okazji zakończenia Mission Zero Interface wydało przewodnik Lessons for the Future, gdzie w formie 9 lekcji przedstawia swoje 24-letnie doświadczenie w dążeniu do neutralizowania szkodliwego wpływu na środowisko. Publikacja ma pomóc innym przedsiębiorcom dokonać pozytywnych zmian w ich firmach i udowadnia, że zrównoważony rozwój może być czynnikiem podnoszącym efektywność biznesu. Filozofia otwartych zasobów dotyczy także realizacji programu Climate Take Back. Raporty, wyniki dotychczasowych działań oraz plany kolejnych są dostępne na stronie internetowej firmy.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA