Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity

  • Autor: ut
  • 29 lis 2018 11:49
Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity
Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity
Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity
Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity
Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Oto 3 żywnościowe mity

Żyjemy w czasach, w których dietetyczne mody pojawiają się jak grzyby po deszczu, a sklepowe półki aż uginają się od spożywczych nowinek. W gąszczu tych pokus i pogonią za upragnioną sylwetką czy po prostu dobrym samopoczuciem, jesteśmy w stanie zrobić naprawdę wiele. Jak nie dać się nabić w przysłowiową butelkę i nie zatracić zdrowego rozsądku? Poznajcie trzy żywnościowe mity, w które wierzy niejeden z nas.

REKLAMA

MIT: Nie jedz wieczorami, a szczupłą sylwetkę masz jak w banku
Jeśli do tej pory żyłaś w przekonaniu, że jedzenie po godzinie 20:00 to największy żywnościowy grzech przeciwko wymarzonej figurze, jesteś w błędzie. Kolacja jest jak najbardziej wskazana, ważne by zadbać o bilans kaloryczny i jego umiejętne rozłożenie w ciągu doby. Wieczorny posiłek na pewno nam nie zaszkodzi, ba, jeśli trenujemy o późniejszej porze, wręcz nie możemy o nim zapomnieć. Wybierajmy jednak produkty lekkostrawne, które dodatkowo nie obciążą organizmu na noc. Dobrym rozwiązaniem będzie chudy twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem czy ogórkiem. Osobom aktywnym polecamy natomiast jogurt o wysokiej zawartości białka z dodatkiem np. suszonych warzyw.

MIT: Szukasz wartościowego produktu – odstaw mięso
Ile ta teoria ma wspólnego z prawdą? W rzeczywistości bardzo niewiele, gdyż zdrowa i racjonalna dieta uwzględnia wszystkie niezbędne składniki pokarmowe, potrzebne do prawidłowego rozwoju organizmu i zaspokojenia potrzeb żywnościowych. Jak podkreśla Monika Berger, ekspert z firmy Berger, kluczem jest wsłuchanie się w potrzeby własnego ciała i zachowanie proporcji. – Mięso jest łatwo dostępnym źródłem pełnowartościowego białka, które z kolei stanowi fundament budulcowy naszego organizmu. Dlatego też dietetycy zalecają, by było ono elementem zbilansowanej diety. Dbając o sylwetkę wybierajmy po prostu to o niskiej zawartości tłuszczu. Pamiętajmy też, że optymalna dieta musi być ustalana indywidualnie – inne potrzeby żywnościowe ma młody człowiek, inne senior, a jeszcze inne osoby aktywne fizycznie – dodaje ekspert.

MIT: To ziemniaki i makaron tuczą
W spożywaniu wszystkich produktów powinniśmy zachować umiar. Ziemniaki czy makaron same
w sobie nie zrobią nam krzywdy, jeśli tylko nie będziemy ich jeść codziennie, a do tego zadbamy o ich umiejętne wkomponowanie w menu. Produkty te, jako źródło potrzebnych węglowodanów i energii, powinny być ujęte przy tworzeniu zbilansowanej diety. Z pewnością nie pomoże jednak, gdy ziemniaki zestawimy ze skwarkami, a makaron polejemy tłustym sosem. Miejmy się na baczności ze zwodniczymi dodatkami, bo często to one są źródłem naszych bolączek w osiągnięciu wymarzonej figury.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA