REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zdrowy posiłek w pracy. Przygotuj go w domu!

  • Autor: Urszula Tatur
  • 21 paź 2016 11:00
Zdrowy posiłek w pracy. Przygotuj go w domu!
Electrolux
Zdrowy posiłek w pracy. Przygotuj go w domu!
Zdrowy posiłek w pracy. Przygotuj go w domu!

Chcesz zacząć zdrowiej się odżywiać, schudnąć, a może po prostu nie odpowiadają Ci obiady, które serwują bary i restauracje w pobliżu twojej pracy? Pomyśl o przygotowywaniu obiadów samodzielnie, w domu. To prostsze niż myślisz! Oto kilka przepisów na pyszne i łatwe w wykonaniu dania i przekąski, które możesz zabrać do pracy.

REKLAMA

Czas na obiad
Jesień to dobra pora roku na przygotowywanie posiłków ze świeżych warzyw i owoców. Wykorzystanie tego, co oferuje nam matka natura jest bardzo ważne w kontekście odpowiedniej diety. - Oficjalne zalecenia żywieniowe instytucji publicznych w wielu krajach zachęcają do spożywania co najmniej 3 porcji warzyw i 2 porcji owoców dziennie (w sumie 400g), co stanowi absolutne minimum. Jednakże optymalne spożycie, a więc w największym stopniu związane ze zmniejszaniem ryzyka chorób cywilizacyjnych, wynosi 9-13 porcji dziennie (w sumie 700-1000g) – mówi Jakub Sobiecki, przedstawiciel Fundacji WIEMY CO JEMY i ekspert kampanii „Zdrowo zmiksowani”.

Oto kilka pomysłów na to, jak spełnić zalecenia, wykorzystując owoce i warzywa w przygotowaniu obiadu do pracy:
• Szaszłyki – wybierz ulubione warzywa, nadziej je na patyk razem z kawałkami mięsa, pieczarek lub owoców (np. ananasa). Posyp przyprawami, skrop oliwą i włóż do piekarnika – mniej więcej tyle potrzeba, by za 30 minut twój dom wypełnił się aromatami, które kojarzysz z wakacyjnym grillowaniem.
• Płynne posiłki – warto połączyć ulubione smaki w pożywnym koktajlu, by wyciągnąć z owoców i warzyw jak najwięcej witamin. Czy może on zastąpić obiad? Oczywiście. Zielone smoothie ze szpinakiem i awokado lub zupa krem ze świeżych warzyw z dodatkiem pestek dostarczą energii na kilka godzin, bez uczucia ciężkości i senności zaraz po posiłku.
- Płynne posiłki to nieoceniona pomoc w zwiększaniu spożycia owoców i warzyw, których w naszej diecie nigdy zbyt wiele. Dzięki zmiksowanej formie uzyskujemy lepszą przyswajalność części składników odżywczych i fitozwiązków, czyli substancji roślinnych o ochronnym wpływie na nasz organizm – wyjaśnia Jakub Sobiecki.
W szybkim przygotowania koktajlu, pomoże blender kielichowy np. Electrolux Masterpiece ESB9300, a dla osób, które liczą każdą sekundę idealnym rozwiązaniem jest blender sportowy Electrolux EasyCompact ESB2500. Po skończeniu miksowania wystarczy tylko wypiąć butelkę z podstawy, zakręcić i zabrać posiłek dosłownie wszędzie!
• Sałatka – to prosta i sycąca propozycja. Wystarczy zalać gorącą wodą kaszę kuskus i odstawić na pięć minut, by spęczniała i była gotowa do spożycia. W międzyczasie możesz pokroić dodatki – awokado, pomidora, łososia lub grillowanego kurczaka. Całość skrop oliwą z oliwek.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA