Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zdrowe odżywianie, jak zacząć?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 13 cze 2018 09:03
Zdrowe odżywianie, jak zacząć?
Vitamix

Wszyscy dobrze wiedzą, jak ważna jest zdrowa dieta w codziennym życiu. Jednak czy łatwo zmienić złe nawyki żywieniowe? Od czego zacząć? Czy zdrowa dieta musi być restrykcyjna?

REKLAMA

Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia i ulubione potrawy bez których nie może żyć. Wielu z nas ciężko odmówić sobie słonej przekąski do filmu, deseru, czy niedzielnego obiadu bez kotleta schabowego. Aby wprowadzić nasz sposób odżywiania na zdrowe tory, warto wiedzieć przede wszystkim, po co to robimy. Wyznaczenie jasnego celu bardzo pomaga we wprowadzeniu pozytywnych zmian w codziennym menu. I przede wszystkim, trzeba przestać kojarzyć zdrowej diety jako czegoś strasznego. Zdrowe jedzenie jest smaczne. Smaczniejsze niż przetworzone. Przekonasz się.

Dieta tylko dla Ciebie
Najważniejsze to określenie, jakie są potrzeby naszego organizmu. Oczywiście można zacząć się stosować do ogólnie przyjętych zasad sugerowanych w piramidzie żywienia od Instytutu Żywności i Żywienia. I to już będzie pozytywna zmiana i dobry początek np. 2 porcje owoców i warzyw dziennie, ograniczenie tłuszczów roślinnych czy unikanie soli i słodyczy. Należy jednak pamiętać, że każdy organizm ma swoje indywidualne potrzeby. Odmienną dietę powinna stosować osoba z nadciśnieniem, cukrzyk, czy ktoś z nadwagą (lub niedowagą), sportowiec itd. Najważniejsze to poznać siebie, skonsultować z lekarzem czy dietetykiem. To jest doskonały punkt wyjścia do zmiany w odżywianiu.

Każdy moment jest dobry, ale teraz jest najlepszy
O konieczności zdrowego odżywiania dużo się mówi, jednak wiele osób wie, że bardzo trudno zmienić swoje przyzwyczajenia i nawyki. Każdy ma swoje drobne „jedzeniowe” grzeszki, do tego dochodzi słaba wola i z postanowień nici. Takie zmiany trzeba wprowadzać „systemowo”. Żeby zdrowa dieta była już stałym elementem codziennego trybu życia, trzeba zamienić ją w nawyk. Możemy sobie pomóc na kilka sposobów:

1. Świeże owoce i warzywa to podstawa
Oprzyj na nich swoją kuchnie. Najlepiej wiosną, kiedy po okresie zimowym mamy szczególny apetyt na witaminy, a owoce i warzywa są najsmaczniejsze. Postaraj się podmienić je zamiast przekąsek takich jak chipsy czy ciasteczka. Twoje ciało dzięki temu będzie otrzymywało odpowiednią dawkę witamin i minerałów. Pij świeże koktajle, które z łatwością przyrządzisz w blenderze (np. Vitamix)

2. Eksperymentuj.
Zdrowa kuchnia, to tak naprawdę proste gotowanie. Im mniej przetworzonych rzeczy, tym lepiej. Próbuj nowych smaków, baw się w gotowanie. Wyszukuj przepisy, które są szybkie, zdrowe i pyszne. Możliwości jest nieskończenie wiele. Zyska na tym Twoje zdrowie i oszczędzisz mnóstwo czasu. Polegaj na wysokiej jakości sprzęcie kuchennym, np. blenderze, który ze swoimi licznymi funkcjami pomoże Ci łatwo i szybko przygotowywać doskonałe potrawy, które zachwycą Twoją rodzinę i znajomych.

3. Zamień białe pieczywo na pełnoziarniste.
Nie ma nic lepszego na świecie niż chleb z własnej kuchni. Nie tylko zyskasz uznanie w oczach rodziny, ale zyskasz pewność, że Twoje pieczywo jest zdrowe. Możliwości kombinacji własnego wypieku jest mnóstwo. Taki chleb Ci się nie znudzi, a twoje ciało będzie miało zawsze odpowiednią dawkę „dobrych” węglowodanów.

4. Jedz regularnie
Dla wielu może być to trudne. Szybki i intensywny tryb życia tego nie ułatwia. Aby sobie pomóc, warto wcześniej planować posiłki. Dobry sprzęt kuchenny pomoże nam przygotowywać posiłki z wyprzedzeniem.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA