Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle

  • Autor: Urszula Tatur
  • 04 lip 2017 18:11
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle
Philips
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle
Zagraj w kolory: domowe soki i koktajle

Kolor posiłków to nie tylko piękny wygląd, ale również wskaźnik ich jakości. Łącz warzywa i owoce tak, by w Twojej diecie pojawiały się produkty we wszystkich kolorach: żółtym, czerwony, fioletowym, zielonym i białym. Domowe soki i koktajle warzywno-owocowe to wspaniały patent, by kolory na zawsze zagościły w Twoim codziennym menu.

REKLAMA

Zastanawiasz się jak rozpoznać, czy Twoja dieta jest pełnowartościowa i dostarcza odpowiednich składników odżywczych? Możesz oczywiście liczyć kalorie, przeliczać porcje, ważyć, mierzyć i dodawać, ale pewnie nie masz na to czasu. Jest na szczęście inny i dużo prostszy sposób na ocenę jakości diety. Markerem może być kolor, a dokładniej ilość kolorów! Okazuje się, że im bardziej wielobarwne są posiłki, im więcej kolorów można znaleźć na talerzu, tym więcej cennych składników dostarczasz organizmowi. Pora zatem pograć w kolory!

Barwne smaki
Warzywa i owoce można podzielić na 5 grup kolorystycznych. Każda z nich charakteryzuje się innymi właściwościami i dostarcza innych cennych składników. Najlepsze efekty dla zdrowia przynosi natomiast łączenie ich ze sobą w jednym posiłku. - Czerwone warzywa i owoce (pomidory, jabłka, buraki, maliny, truskawki, czerwona papryka czy granat) to bogate źródło antocyjanów, a przede wszystkim likopenu. Jest to jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy, który korzystnie wpływa na pracę serca i pomaga walczyć z niektórymi nowotworami – opowiada dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips, Agata Ziemnicka- Łaska. Grupa zielona, czyli wszystkie liściaste warzywa, kiwi, rzeżucha, ogórek, agrest, szparagi są źródłem roślinnego żelaza, witamin A, E, C i K. To również bogactwo kwasu foliowego. - Fioletowe bakłażany, czarne porzeczki, jagody i winogrona to prawdziwa bomba antynowotworowa. Swoją niezwykle intensywną barwę zawdzięczają antocyjanom, które dzielnie walczą z wolnymi rodnikami w naszym ciele – opowiada dietetyczka. Czwarta grupa to warzywa i owoce w kolorach żółtym i pomarańczowym, czyli dynia, marchewka, kukurydza, melon, pomarańcze, banany, cytryny czy brzoskwinie. - Dostarczają nam betakarotenu, który dba o nasz wzrok oraz skórę, pomaga pięknie się opalać oraz odmładza nasz wygląd. Ponadto to wspaniałe źródło królewskiej witaminy C, która zarządza naszą odpornością - mówi Agata Ziemnicka-Łaska. Na koniec grupa biała - wcale nie tak nudna, jakby się wydawało! - Znajdziemy tu czosnek, cebulę, por, cykorię czy kapustę. Dzięki allicynie działają antybakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie, chronią nasze serca oraz naczynia krwionośne i obniżają poziom cholesterolu – dodaje Agata Ziemnicka-Łaska.

Zamiast dodawać, mnóż
Spożywając tylko jedną lub niewielką grupę warzyw i owoców, korzystasz tylko z niewielkiego procenta ich prozdrowotnych właściwości. Natomiast jeżeli jesz różnorodnie, czyli kolorowo, składniki zawarte w warzywach i owocach działają na zasadzie synergii. - Dobroczynne substancje współpracując ze sobą, zwiększają swoje działanie, a my każdego dnia wypłacamy sobie zysk w postaci młodego wyglądu i zdrowia. Dlatego trzeba mieszać, mieszać, mieszać. Bez umiaru. Czyli nie dwa, trzy warzywa w różnych kolorach, ale cztery, pięć, sześć, siedem. Im bardziej kolorowo, tym lepiej – przekonuje Agata Ziemnicka-Łaska.

Kolorowe soki i koktajle
A jak przygotowywać dania, by było nie tylko zdrowo i kolorowo, ale również smacznie? Doskonałym pomysłem jest przyrządzanie domowych soków i koktajli! Wyciskając z warzyw i owoców sok lub przygotowując koktajl, serwujesz warzywa i owoce w wygodnej i przystępnej dla organizmu formie. Do przygotowywania zdrowych soków szczególnie nadaje się wyciskarka wolnoobrotowa, dzięki której wyciśniesz sok zarówno z twardych składników, jak i miękkich owoców i warzyw. Dodatkowo, technologia MicroMasticating zastosowana w wyciskarkach Philips Avance pozwala wycisnąć do 90% owoców. Jeśli wolisz gęste koktajle i smoothie, wypróbuj blender kielichowy, np. nowość Philips Innergizer HR3868, który uwalnia aż 97% składników odżywczych ze środka komórek warzyw i owoców, dzięki czemu są one łatwiej przyswajalne!

W sokach i koktajlach z łatwością połączysz składniki w taki sposób, że nawet nie poczujesz, że właśnie zjadasz szpinak, seler naciowy czy buraka, bo przecież będziesz pić smakowity napój. To zatem także świetny pomysł na przemycenie cennych witamin i minerałów w płynie Twoim dzieciom! - Dodaj do warzyw intensywne w smaku owoce (pomarańczę, banana, ananasa), garść mięty i kilka kostek lodu, a otrzymasz orzeźwiający napój wypełniony po brzegi antyoksydantami i witaminami – radzi Agata Ziemnicka- Łaska.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA