Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o tłuszczach

  • Autor: Urszula Tatur
  • 20 lut 2017 09:40
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o tłuszczach
Philips
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o tłuszczach
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o tłuszczach

Tłuszcze to temat często dość kontrowersyjny. Wiele osób niepotrzebnie się ich obawia. Jak przygotowywać posiłki, by wykorzystywać to, co w tłuszczach dobre? Jakich produktów należy unikać, a które warto spożywać?

REKLAMA

Tłuszcze często kojarzą się tylko z tyciem i zbędnymi kaloriami. Nie jest prawdą, że na co dzień powinno się je ograniczać, a w diecie odchudzającej nie ma na nie praktycznie miejsca. Tymczasem nie powinno się ich ograniczać do minimum, gdyż tłuszcz to istotny składnik odżywczy i ważne jest, by spożywać odpowiednie rodzaje tłuszczów w odpowiedniej ilości.

 Co dobrego jest w tłuszczach

Dlaczego spożywanie tłuszczów jest ważne? - Dzięki niemu nasza skóra pięknie wygląda, my mamy lepszy nastrój (tłuszcze są potrzebne do produkcji hormonów m.in. tzw. hormonu szczęścia), jesteśmy dłużej syci i nie mamy problemów ze skupieniem uwagi – opowiada dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips, Agata Ziemnicka- Łaska. Spożywanie tłuszczu jest także ważne dla osób odchudzających się - nie jedząc tłuszczu, będą chodzić ciągle głodne! Nie chodzi tu jednak o smażenie na głębokim tłuszczu ani o popijanie oliwy z oliwek.

 Rodzaje tłuszczów i które wybierać

Tłuszcze zawarte są w przeróżnych produktach (np. mleku, jogurtach, mięsie, orzechach, nasionach, awokado itp.) Jedz jak najwięcej tłuszczów (i naturalnie tłustych produktów) w postaci najmniej przetworzonej, na zimno. - Wybieraj zatem oleje nierafinowane, tłoczone na zimno (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany, kokosowy, z orzechów włoskich, również dobrej jakości masło). Chrup orzechy i nasiona, a do sałatek i koktajli dodawaj dobroczynne awokado. Nie zapominaj również o tłustych rybach (2 porcje tygodniowo są obowiązkowe!) – podpowiada Agata Ziemnicka – Łaska.

 Tłuszczów nie należy się więc bać. Przeciętny zdrowy człowiek może każdego dnia zjeść ok. 3 łyżek różnego rodzaju tłuszczów. Ogromne znaczenie ma natomiast to, czy tłuszcz jest nasycony czy nienasycony. Te drugie powinny w diecie zdecydowanie przeważać, gdyż mają pozytywny wpływ na zdrowie. Znajdziesz je w większości olejów roślinnych (przede wszystkich tych nierafinowanych, tłoczonych na zimno) i oliwie z oliwek. Pamiętaj jednak by tych nierafinowanych tłuszczów nie używać do smażenia, szczególnie na głębokim tłuszczu. A co z tłuszczami nasyconymi? - Tłuszcze nasycone są mniej korzystne dla naszego zdrowia. Jeśli jemy ich zbyt dużo, ucierpi na tym nie tylko figura, ale też układ krwionośny i mózg. Są natomiast dobre do smażenia. Nie palą się i w trakcie smażenia nie powstają szkodliwe substancje – mówi dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips, Agata Ziemnicka- Łaska.

 Umiar i nowoczesne metody

Umiar należy zachować zarówno z tłuszczami nasyconymi jak i nienasyconymi, bo niestety nawet z najlepszymi tłuszczami łatwo jest przesadzić. 1 łyżka oliwy z oliwek to nadal niemal 100 kcal. - Stosujmy je zatem z umiarem. Dodawajmy na co dzień do posiłków, ale nie zalewajmy ich tłuszczem. Wybierając tłuszcze, korzystajmy również z ich różnorodności. Stosujmy na zmianę olej rzepakowy, lniany, oliwę z oliwek, masło kokosowe i tradycyjne – radzi dietetyczka.

Oprócz mądrych wyborów, warto też skorzystać z technicznych ułatwień takich jak urządzenie Philips Airfryer, które wykorzystuje przepływ gorącego powietrza i pozwala znacznie ograniczyć ilość używanego tłuszczu. - Najgorszym wyborem zawsze będą potrawy smażone w głębokim tłuszczu. Jeśli jednak lubisz cudowny chrupiący smak frytek, są również rozwiązania dla Ciebie. Wystarczy korzystać w domu z niezwykłego urządzenia Airfryer, które przygotowuje potrawy na minimalnej ilości tłuszczu (mniej niż 1 łyżka na pół kilograma frytek!), choć ich smak dorównuje a nawet przewyższa te przyrządzone w tradycyjnej frytkownicy - mówi Agata Ziemnicka-Łaska. Urządzenie Philips Airfryer służy jednak nie tylko do przygotowywania frytek, ale też do grillowania, pieczenia i smażenia wszystkich potraw z użyciem tylko odrobiny tłuszczu. - Dzięki urządzeniu Air fryer nie musimy bać się smażonych produktów, pozostaje cieszyć się ich wyjątkowym smakiem – podsumowuje dietetyczka Agata Ziemnicka- Łaska.

 Rekomendowane ceny urządzeń Philips Airfryer wynoszą:

Airfryer HD9240/30 - 1 229 pln

Airfryer HD9240/90 - 1 229 pln

Airfryer HD9621/90 - 849 pln




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA