Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli

  • Autor: Urszula Tatur
  • 05 gru 2017 12:27
Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli
Philips
Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli
Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli
Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli
Podstawowe zasady picia i przyrządzania soków i koktajli

O zaletach i zasadach przygotowywania soków i koktajli opowiada Agata Ziemnicka- Łaska, dietetyczka i ekspert żywieniowy Philips.

REKLAMA

Ostatnio bardzo popularne stało się picie soków warzywnych i owocowych. Pewnie często słyszysz o tym jak wspaniały wpływ mają na zdrowie i że naprawdę warto je pić. To wszystko prawda, ale trzeba wybierać mądrze.
Soki domowe a kupione w sklepie
Soki sklepowe poddane zostały pasteryzacji, czyli procesowi, dzięki któremu mogą na półce leżeć miesiącami (wyjątkiem są soki tzw. „jednodniowe”). Jak ma się to do aspektów zdrowotnych takich soków? - Wysoka temperatura podczas pasteryzacji pozbawia sok większości składników odżywczych. Pozostaje w nich zatem głównie fruktoza, czyli nic innego jak cukier prosty, który nie ma korzystnego wpływu na zdrowie. Dodatkowo często są rozwadniane wodą, produkowane z soków zagęszczonych oraz dodawany jest do nich cukier bądź chemiczne słodziki – opowiada Agata Ziemnicka-Łaska, dietetyczka i ekspert żywieniowy Philips. Takich soków zdecydowanie nie warto pić. Jeżeli już sięgasz po sok ze sklepu, sprawdź, czy jest on bez zbędnych dodatków. Dobrze, by był też warzywno-owocowy, a nie tylko owocowy.
Świetną i zdecydowanie zdrowszą alternatywą jest przygotowanie soków lub koktajli warzywno-owocowych samemu w domu w blenderach lub sokowirówkach i wyciskarkach. Tym bardziej, że nowoczesne urządzenia pozwalają przygotować napoje szybko i bez zbędnego wysiłku. Do sokowirówek i nowych wyciskarek Philips Viva, np. HR1889 możesz wrzucić całe owoce bez krojenia, a po przygotowaniu soku, całe urządzenie umyjesz szybko dzięki technologii QucikClean. Także przygotowywanie koktajli w szybkoobrotowych blenderach, np. HR3655 jest szybkie i wygodne. Urządzenie dokładne blenduje wszystkie składniki dzięki silnikowi o dużej mocy 1400 W i szybkości 35 000 obr./min.
Dlaczego picie domowych soków i koktajli owocowo-warzywnych jest tak ważne?
Kluczowe jest tutaj, aby przygotowane w domu soki i koktajle były mieszanką warzyw i owoców. Takie napoje są kolorowe, pyszne i przede wszystkim zdrowe, ale to nie są ich jedyne zalety.
Po pierwsze, soki i koktajle dostarczają mnóstwa składników odżywczych między innymi takich jak przeciwutleniacze czy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witaminy. Domowe koktajle, w których lądują całe warzywa i owoce nawet razem ze skórką to także prawdziwa skarbnica błonnika. - To on dba o prawidłową pracę układu pokarmowego. Przyczynia się również m.in. do: mniejszego wchłaniania cholesterolu i trójglicerydów, obniżenia ciśnienia tętniczego krwi czy obniżenia stężenia glukozy we krwi – tłumaczy Agata Ziemnicka-Łaska. Dodatkowo błonnik zmniejsza uczucie głodu i przyczynia się do rozwoju korzystnych bakterii w jelitach. Błonnika pozbawione są za to gotowe soki sklepowe, czyli pijąc je, tracisz bardzo dużo.
Po drugie, dzięki wodzie zawartej w owocach, koktajle i soki zapewniają odpowiednie nawodnienie organizmu. Niektórzy nie lubią pić samej wody, więc w ten sposób można nieco oszukać organizm i zapewnić mu dodatkową porcję płynu.
Koktajle są także nieocenione w odchudzaniu. - Dzięki zawartości błonnika, pomagają zrzucić zbędne kilogramy, dostarczając przy tym wielu składników odżywczych. Taki napój może być doskonały na śniadanie lub kolację – poleca dietetyczka. To właśnie dzięki temu koktajle są też doskonałym urozmaiceniem zbilansowanej diety.
Nie zapomnij, że jedzenie owoców i warzyw oraz picie zrobionych z nich soków i koktajli pomaga pozbyć się toksyn z organizmu. - Najlepsze działanie mają sezonowe warzywa, takie jak buraki, seler czy marchew. Najlepiej jeść je na surowo, bo gotowanie zabija witaminy i enzymy, które pomagają neutralizować toksyny w naturalny sposób – radzi Agata Ziemnicka-Łaska. Zrobiony domowo koktajl lub sok jest właśnie taką formą spożywania surowych warzyw i owoców.
Dodatkowo po wypiciu koktajlu możesz odczuć uboczne działanie, czyli przypływ energii i poprawi Ci się humor! Jest to ważne, szczególnie w trakcie jesieni i zimy, kiedy często zdarza się, że bycie sennym, mniej skoncentrowanym i mieć gorsze samopoczucie.
Cztery najważniejsze zasady przygotowania soku bądź koktajlu, który będzie miał najlepszy wpływ na zdrowie wg Agaty Ziemnickiej-Łaskiej:
• podstawą soku powinny być warzywa - marchew, buraki, kapusta, ogórek, seler naciowy;
• owoce mają tylko nadać smak- jabłko, pomarańcza, cytryna;
• dodatek zielonych liści bardzo podnosi wartość odżywczą soku (szpinak, pietruszka… tutaj nie miej umiaru);
• jeżeli bardzo lubisz soki owocowe, pamiętaj, aby jednak nie przesadzać z jego ilością. Czasami lepiej zjeść samą pomarańczę, ponieważ do wyprodukowania szklanki soku pomarańczowego potrzebnych jest ich kilka.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA