Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 14 cze 2016 10:00
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?
Fot. Ambition
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?
Niskotłuszczowe smażenie – czy to możliwe?

Smażenie to jedna z najpopularniejszych metod przygotowywania posiłków, niestety, zdaniem wielu jest ona zbyt niezdrowa. Czy chcąc gotować dietetycznie i lekkostrawnie trzeba rezygnować z ulubionych dań i starych przyzwyczajeń? Okazuje się, że nie. Wystarczy tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach oraz wyposażyć kuchnię w odpowiednie naczynia, które pozwolą na ograniczenie tłuszczy.

REKLAMA

Chcąc przygotowywać smaczne i zdrowe, ale jednak smażone potrawy, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przy wyborze tłuszczu należy ograniczyć lub nawet wyeliminować smalec, który jest źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych, powodujących m.in. odkładanie się złego cholesterolu. Warto zastąpić go olejem, najlepiej roślinnym. Zanim sięgniemy po konkretny produkt, dobrze jest spojrzeć na etykietę ze składem. Zdecydowanie zdrowiej będzie, jeśli wybierzemy olej zawierający więcej kwasów jednonienasyconych, niż wielonienasyconych, a pozostanie to bez wpływu na smak. Do smażenia na patelni najlepszy będzie olej tłoczony na ciepło oraz rafinowany.

Wiele właściwości dania z patelni zależy także od sposobu jego przygotowania. Ważne, aby smażyć na jak najmniejszej ilości tłuszczu. Wiele osób nie stosuje się do tej zasady twierdząc, że wtedy danie przywiera i zbyt szybko się przypala. Tak jednak być nie musi. Trzeba użyć odpowiednich naczyń, przystosowanych do smażenia niskotłuszczowego.

Patelnie, które pozwalają na niskotłuszczowe smażenie powinny mieć kilkuwarstwową markową powłokę, np. Teflon™ lub Ilag oraz grube dno. Dobrej jakości powłoka posiada doskonałe właściwości nieprzywierające, co pozwala na ograniczenie do minimum użycia tłuszczu podczas smażenia, a tym samym przygotowywanie smacznych i zdrowych potraw – wyjaśnia Emilia Skwierczyńska, brand manager marki Ambition.

Przykładowo, produkty z linii Taurus marki Ambition, wykonane z odlewanego aluminium, grube i solidne, pokryte są niezwykle wytrzymałą, trójwarstwową powłoką Teflon™ Platinum Plus. Poza właściwościami nieprzywierającymi, zapewnia ona znacznie zwiększoną odporność na ścieranie i zadrapania, co pozwala na zastosowanie metalowych łopatek.

Podczas smażenia bardzo ważne jest, aby trwało ono jak najkrócej, dlatego należy odpowiednio rozgrzać patelnię i olej. Zbyt niska temperatura sprawia, że tłuszcz wnika do wnętrza potrawy, co zwiększa jej kaloryczność, natomiast zbyt wysoka powoduje wytwarzanie szkodliwych substancji, które niszczą cenne składniki odżywcze.

Niektórzy mają problem z określeniem czy olej ma już odpowiednią temperaturę i czy już można położyć jedzenie na patelni. Pomocny może być system wskazujący moment osiągnięcia optymalnej do smażenia temperatury. Takie rozwiązanie, Energy Saving System, zastosowano w nowej linii patelni Eco Cook marki Ambition, czyli tradycyjnych patelniach, a także grillowych i przeznaczonych do przygotowywania naleśników. Te ceramiczne naczynia pozwalają nie tylko na zdrowe i smaczne gotowanie dzięki powłoce ILAG Non-Stick Ceramic, ale także na znaczne zmniejszenie zużycia energii.

System Oszczędności Energii to termochromiczny pierścień, znajdujący się na rączce patelni, który reaguje na zmiany temperatury. Kiedy patelnia rozgrzeje się do 150 stopni, zmienia on kolor na zielony. Jest to sygnał, że można już zredukować źródło ciepła i rozpocząć smażenie – wyjaśnia Emilia Skwierczyńska.

Ceniący wysoką jakość w kuchni docenią także naczynia z linii Magnat marki Ambition, wykonane w technologii odkuwanego aluminium, wyjątkowo grube i odporne na odkształcenia, które równomiernie się nagrzewają, czyniąc gotowanie bardziej energooszczędnym. Również te patelnie posiadają trwałą powłokę o doskonałych właściwościach nieprzywierających – Ilag Premium.

Okazuje się zatem, że aby przygotowywać zdrowe posiłki, wcale nie trzeba rezygnować ze swoich upodobań do smażonych potraw i znacząco zmieniać przyzwyczajeń kulinarnych. Wystarczy wybrać odpowiednie naczynia, z grubym dnem i markową powłoką nieprzywierającą, które pozwalają na smażenie z użyciem minimalnej ilości tłuszczu.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA