Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Koktajle dla aktywnych z blenderem próżniowym

  • Autor: ut
  • 11 lip 2019 10:59
Koktajle dla aktywnych z blenderem próżniowym
Koktajle dla aktywnych. Fot. Philips
Koktajle dla aktywnych z blenderem próżniowym
Koktajle dla aktywnych z blenderem próżniowym

Aby zregenerować swój organizm po wysiłku fizycznym, potrzebny jest odpowiedni posiłek. Jaki będzie najlepszy i czego powinien dostarczać? Sprawdź i wypróbuj przepisy dietetyczki Agaty Ziemnickiej na zdrowe koktajle dla aktywnych.

REKLAMA

Trening obciążający na wysokim poziomie czy rekreacyjna aktywność fizyczna? Nie ma to większego znaczenia. Niezależnie, czy dopiero zaczynamy przygodę ze sportem i wylewamy z siebie siódme poty, czy trenujemy zawodowo, intensywne ćwiczenia przyczyniają się do uszkodzenia włókien mięśniowych, zwiększonej produkcji wolnych rodników oraz wykorzystania zapasów glikogenu, czyli paliwa zgromadzonego w mięśniach i wątrobie. Potrzebny jest wtedy odpowiedni posiłek, a często po treningu pędzimy do pracy albo wypełniamy inne obowiązki i nie mamy czasu na przyrządzenie oraz zjedzenie takiego posiłku, który zapewni regenerację tkanki mięśniowej i odbudowanie zapasów glikogenu. Najlepszym, najprostszym i najwygodniejszym sposobem jest więc koktajl. W ten sposób miksujemy wszystko, co jest nam najbardziej potrzebne po wysiłku. O jakich składnikach powinniśmy pamiętać i które są najistotniejsze?

Po pierwsze węglowodany, które mają na celu uzupełnienie zapasów glikogenu w tkance mięśniowej. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza po długim wysiłku. - Aby węglowodany się w bardzo szybkim tempie przyswoiły należy wybierać te proste, najlepsze do koktajli: drobne kasze, jasne płatki np. ryżowe, jaglane oraz owoce o wysokim indeksie gimnicznym np. banany – radzi dietetyczka Agata Ziemnicka.

Po drugie, białko - dostarczone do 1 godziny po treningu przyspieszy proces regeneracji mięśni. - W tym przypadku można bazować na mleku (krowim, sojowym, migdałowym), jogurtach naturalnych, kefirach i maślankach - wymienia Agata Ziemnicka. Białka w połączeniu z węglowodanami prostymi szybko się wchłaniają i wywołują wyrzut insuliny, która ułatwia transport glukozy do mięśni. - Odradzam jednak stosowania gotowych koktajli białkowych, zawierają one bowiem wiele dodatkowych substancji smakowych i słodzących. Alternatywnie można dodać np. odżywkę z białka serwatkowego. Dobrym źródłem białka są również pestki i orzechy, dzięki którym możemy wzbogacić swoją kompozycję koktajlu. Oprócz białka, zawierają również cenne kwasy omega – 3, omega – 6 oraz wiele witamin, głównie B1, B2, A, E, C – zauważa dietetyczka.

Wreszcie - antyoksydanty, czyli substancje zwalczające wolne rodniki i chroniące organizm przed ich nadmiernym powstawaniem. Najlepszym źródłem antyoksydantów są owoce i warzywa. - Wśród owoców najwięcej zawierają ich: czarne jagody, borówki, żurawina, jeżyna, maliny, truskawki, jabłka, brzoskwinie. Jeśli chodzi o warzywa najlepszym źródłem antyoksydantów są: karczochy, szpinak, jarmuż, pomidory, papryka. Również wspomniane wcześniej pestki i orzechy są znakomitym źródłem antyoksydantów (zawierają witaminę A, C, E) – mówi Agata Ziemnicka.

Tak skomponowany koktajl, dostarczy nam po treningu wszystkich niezbędnych substancji do regeneracji organizmu. Wystarczy wrzucić do blendera wybrane składniki z każdej grupy (źródło białka, węglowodanów i antyoksydantów), zmiksować, zapakować do torby i wypić po treningu!

W przypadku koktajli, które poza owocami i warzywami zawierają inne składniki takie jak kasze, płatki, orzechy i ziarna, często trudne do zblendowania, bardzo ważną rolę odgrywa konsystencja. Blender próżniowy wysokoobrotowy Philips o mocy 1400W blenduje nawet najtwardsze składniki i gwarantuje aksamitnie gładką konsystencję, bez piany i rozwarstwiania. Technologia próżniowa wysysa tlen z dzbanka przed rozpoczęciem blendowania. Dzięki temu koktajle nie utleniają się i zachowują świeżość do 8 godzin. Ponadto gładko zblendowanie składniki są łatwo przyswajane przez organizm.

REKLAMA



Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA