Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?

  • Autor: ut
  • 28 paź 2019 20:43
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?
Jak zjeść na śniadanie bombę witamin i minerałów w 1 szklance?

Rozpoczęcia dnia od pełnowartościowego śniadania nie musi pochłaniać dużo czasu i wysiłku. Wystarczy zblendować ulubione składniki, by zapewnić organizmowi solidną dawkę witamin i składników mineralnych.

REKLAMA

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a mimo to wiele osób go pomija. Poranny pośpiech, brak czasu, niechęć do jedzenia z samego rana czy chociażby chęci zyskania dłuższego czasu na sen nierzadko wygrywają ze śniadaniem. Dlaczego pierwszy posiłek jest tak ważny? - Przede wszystkim, śniadanie daje nam zastrzyk energii na resztę dnia. Dzięki niemu poprawia się pamięć i koncentracja, a organizm szybciej przyswaja wiedzę. Ponadto pełnowartościowe śniadanie zapewnia dłuższe uczucie sytości, dzięki czemu mamy mniejszą ochotę na sięganie po szybkie, zawierające puste kalorie, słodkie przekąski – zauważa dietetyczka Agata Ziemnicka. Przekłada się to później na zachowanie prawidłowej masy ciała i zmniejszenie ryzyka wystąpienia otyłości i chorób przewlekłych m.in. cukrzycy, zespołu metabolicznego czy nadciśnienia tętniczego.

Jak powinno wyglądać pełnowartościowe śniadanie?

- Prawidłowe śniadanie powinno zawierać błonnik, białko, węglowodany złożone oraz nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega –3 i omega –6. Dodatkowo idealnie sporządzone śniadanie powinno pokrywać od 20–30% całodziennego zapotrzebowania energetycznego – tłumaczy dietetyczka. Jakie śniadanie jest więc najlepsze? Każdy z nas powinien dostosować poranny posiłek do swoich indywidualnych upodobań. Jedni wolą śniadania słodkie, drudzy wytrawne. Ważne, aby dało nam ono energię na resztę dnia. - Ja na pełne bieganiny poranki proponuję śniadanie w szklance/słoiku. Pozwala ono dostarczyć wszystkich niezbędnych składników pokarmowych i nie wymaga od nas umiejętności mistrza kuchni, a jego przygotowanie zajmuje zaledwie chwilę! – przekonuje Agata Ziemnicka.

Śniadanie w szklance
Od czego zacząć komponowanie śniadania w szklance? Po pierwsze produkt zbożowy. Tu mamy pełen wachlarz wyboru: płatki owsiane, płatki wielozbożowe, otręby pszenne/owsiane, granola, musli. Tego typu produkty dostarczą nam błonnika pokarmowego, który pobudza perystaltykę jelit i zapewnia uczucie sytości oraz witamin z grupy B, magnezu, cynku, żelaza, miedzi i wapnia. - Zdecydowanie odradzam gotowe płatki fitness czy granole, które zawierają znaczne ilości cukrów prostych w swoim składzie – przestrzega dietetyczka, Agata Ziemnicka.

Po drugie produkt mleczny, źródło pełnowartościowego białka, wapnia, potasu, witamin z grupy B i witaminy D. Do przygotowania naszej śniadaniowej szklanki możemy wykorzystać mleko, jogurt naturalny, maślankę, kefir lub serek wiejski. Białko dostarczone za pomocą tych produktów jest wysokowartościowe i stanowi podstawowy element budulcowy wszystkich tkanek organizmu. Wapń natomiast zapewnia prawidłowy wzrost i budowę kości u najmłodszych, pozwala także na utrzymanie masy kostnej w ciągu całego życia.

Kolejnym składnikiem, o który możemy wzbogacić śniadanie są orzechy, nasiona i pestki. - Dostarczają one nienasyconych kwasów tłuszczowych (omega –3 i omega –6), dzięki którym podniesiony zostaje współczynnik sytości posiłku oraz umożliwione jest wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach tj. witamina A, D, E, K. Ponadto są źródłem witaminy A, E, D, witamin z grupy B, magnezu, cynku, żelaza oraz miedzi – dodaje Agata Ziemnicka. Znakomitym źródłem kwasów omega –3, są również siemię lniane oraz popularne w ostatnim czasie nasiona chia. Należy jednak pamiętać, że z ilością orzechów w ciągu dnia nie należy przesadzać, 20 do 40 g zdecydowanie wystarczy.

REKLAMA

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA