REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?

  • Autor: Urszula Tatur
  • 01 cze 2017 12:28
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?
Philips
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?
Dzień Dziecka: Jak przyrządzić domowe lody?

Uwielbiasz lody, ale niekoniecznie uważasz, że są zdrowe i dobre dla Twojej diety? Sprawdź jak samodzielnie w domu możesz przyrządzić zdrowszy odpowiednik sklepowych lodów, i to bez specjalistycznej maszynki.

REKLAMA

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że najlepszym letnim deserem są lody. W sklepach możesz znaleźć przeróżne lody owocowe i mleczne, ale na ogół mnóstwo w nich cukru (pod wieloma postaciami, m.in. syropu glukozowo-fruktozowego), tłuszczów utwardzonych, zagęstników i emulgatorów. Czy rzeczywiście, by stworzyć pyszne lody musisz korzystać z tylu sztucznych dodatków? Na szczęście nie! Kremowe lody można wykonać samodzielnie w domu i co więcej nie potrzeba do tego specjalistycznej maszyny do lodów. Wystarczy blender kielichowy o dużej mocy lub wyciskarka z funkcją sorbetu.

Domowe lody przyrządzone w blenderze

Pomysłów na domowe lody jest mnóstwo. Najlepszą jednak ich podstawą może być prosty składnik - mrożony banan. - Jest to również wspaniałe rozwiązanie dla tych wszystkich bananów, które powoli czernieją w naszych koszykach z owocami. Wystarczy te mocno dojrzałe owoce (wtedy są najsłodsze) pokroić w kawałki i zamrozić w torebkach - daje praktyczną poradę Agata Ziemnicka-Łaska, dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips. W ten sposób staną się bazą do pysznych domowych lodowych deserów. W razie potrzeby wystarczy wyciągnąć zmrożone banany, wrzucić je do blendera razem z wybranymi pysznymi dodatkami i dokładnie zmiksować. Można dowolnie eksperymentować ze smakami i tworzyć nowe połączenia. Do domowych lodów bananowych świetnie nadadzą się wszystkie sezonowe owoce, które najlepiej również jest zamrozić i zmiksować razem z bananami. - Przydadzą się truskawki, maliny, porzeczki i jeżyny, ale również ananas, arbuz i mango. Wspaniałymi dodatkami mogą okazać się mleko kokosowe, jogurt naturalny, miód, pasta sezamowa, świeża wanilia czy mięta – wymienia Agata Ziemnicka- Łaska.

Masz ochotę na lody orzechowe? Wrzuć do blendera 2 zamrożone banany dodaj porządną łyżkę masła orzechowego i odrobinę syropu klonowego. Zmiksuj, posyp z pokruszonymi orzechami i zajadaj. Lody kokosowe stworzysz dodając do bananów mleko i wiórki kokosowe. Owocowe zaś przez dodatek dowolnych owoców (np. malin i truskawek) oraz świeżej mięty. Idealny do przygotowania domowych lodów będzie blender szybkoobrotowy Philips Innergizer HR3868, który bez problemu poradzi sobie ze wszystkimi składnikami.

Nawet jeśli nie masz w zamrażalniku porcji zamrożonych bananów, nic nie stoi na przeszkodzie, by zjeść domowe lody. Będziesz musiał jednak na nie chwilę poczekać. - Zmiksuj w blenderze dowolne składniki (np. jogurt naturalny z garścią jagód i bananem, czy szpinak, ananas i jabłko), przełóż do foremek na lody, schowaj do zamrażarki i poczekaj minimum 3 h – opowiada dietetyczka.

Naturalny sorbet

Jeśli masz ochotę na sorbet, możesz wykorzystać też wyciskarkę. Nowy model wyciskarki Philips HR1933 został wyposażony w dodatkowy specjalny wałek, dzięki któremu przygotujesz naturalne sorbety z przeróżnych owoców. Wystarczy mrożone owoce wyjąć z zamrażalnika chwilę przed przyrządzaniem sorbetu, a następnie wrzucić je do otworu na składniki, wyciskając je w taki sam sposób jak przy robieniu soków. Tym razem sorbet będzie wpadał do pojemnika, w którym zwykle gromadzi się miąższ. Po chwili będziesz się cieszyć deserem z ulubionych owoców.

Samo zdrowie

Takie domowy lody nie muszą pełnić jedynie roli deseru. Z powodzeniem można podać je dzieciom (i dorosłym) jako formę drugiego śniadania. - Zamrożone owoce nie tracą praktycznie swoich wartości odżywczych. Nadal są źródłem witamin (m.in. C, betakarotenu i kwasu foliowego), składników mineralnych (jak potas, magnez, miedź, cynk czy selen) oraz antyoksydantów (polifenoli i antocyjanów). Jeżeli wzbogacimy je w zielone dodatki (jak szpinak, jarmuż czy sałata) czy zdrowe supeskładniki (np. jagody goji, orzechy, sezam czy żurawinę) staną się nie tylko miłą przekąską, ale też źródłem naszego zdrowia – dodaje Agata Ziemnicka –Łaska.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA