Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Błonnik w roli głównej

  • Autor: Urszula Tatur
  • 08 sie 2017 09:52
Błonnik w roli głównej
Philips
Błonnik w roli głównej
Błonnik w roli głównej
Błonnik w roli głównej
Błonnik w roli głównej

Błonnik pokarmowy jest potrzebny każdemu z nas. Wspomaga pracę układu pokarmowego, oczyszcza go z toksyn, wspiera odporność, a nawet dba o prawidłową masę ciała. Warto korzystać z prostych rozwiązań, które zwiększą jego ilość w diecie, np. poprzez przygotowywanie warzywnych i owocowych koktajli.

REKLAMA

Błonnik pokarmowy, choć nie jest przez układ pokarmowy trawiony, jest niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Choć wielu osobom kojarzy się z czymś ciężkostrawnym i niesmacznym, może wspomóc osoby, które cierpią z powodu różnych dolegliwości żołądkowo-jelitowych. Błonnik pełni w naszym organizmie szereg funkcji, między innymi dba o jelita. W jaki sposób poprawia ich funkcjonowanie? - Po pierwsze oczyszcza - cząsteczki błonnika działają jak szczoteczka i pomagają usunąć niestrawione resztki pokarmu i toksyny. W ten sposób przeciwdziałają m.in. zaparciom. Po drugie odżywia. Specyficzne rodzaje błonnika (m.in. inulina) stanowią najlepszy pokarm dla dobroczynnych bakterii żyjących w naszych jelitach. Bakterie te natomiast mogą zapobiegać licznym chorobom, wspierają nasz układ odpornościowy, chronią przed nietolerancjami pokarmowymi, a nawet wpływają na naszą masę ciała - tłumaczy Agata Ziemnicka-Łaska, dietetyczka i ekspert żywieniowy Philips.

Dlatego tak ważne jest, by w diecie znalazła się odpowiednia ilość błonnika. Znajdziesz go we wszystkich warzywach i owocach (szczególnie w skórce i twardych łodyżkach), orzechach, ziarnach i pełnoziarnistych produktach zbożowych. Jego świetnym źródłem są też otręby. - Jeżeli nie jemy dużej ilości warzyw i owoców i nie zajadamy się razowym pieczywem, niestety w naszej diecie może być zbyt mało błonnika. Na szczęście są sposoby, by to zmienić – mówi Agata Ziemnicka-Łaska. Niezwykle prostym, a zarazem smacznym rozwiązaniem są koktajle i smoothie owocowo-warzywne. W ciągu kilku minut możesz przygotować porcję zdrowego napoju, który z powodzeniem zastąpi drugie śniadanie, a nawet deser. Dodatkowo zaś dostarczy solidnej dawki błonnika pokarmowego.
Do przygotowania koktajli potrzebne będą świeże warzywa i owoce oraz oczywiście dobry blender. - Warto korzystać z przepisów, które łączą zielone warzywa z owocami i ziarnami (pestki słonecznika, dyni, orzechy, siemię lniane, płatki owsiane). Jeśli posiadamy warzywa i owoce ze sprawdzonego źródła, warto miksować je razem ze skórką i twardymi częściami liści. To tam bowiem kryje się największa ilość błonnika pokarmowego - radzi dietetyczka. W tym wypadku świetnie sprawdzi się szybkoobrotowy blender Philips Innergizer HR3868, który dzięki silnikowi o mocy 2 000 W i prędkości nawet do 45 000 obrotów na minutę błyskawicznie blenduje zarówno miękkie, jak i twarde składniki, np. korzenie, nasiona, pestki i orzechy. Ten blender zblenduje nawet pestkę awokado! Dzięki technologii ProBlend Extreme ostrza blendera rozbijają ściany komórkowe warzyw i owoców, uwalniając z nich składniki odżywcze, które stają się w ten sposób łatwiej przyswajalne. Blender wydobywa aż 97% wartości odżywczych z owoców i warzyw, które Ty możesz zaserwować w postaci gładkiego i pysznego koktajlu! W dodatku pokrywa przeciwdźwiękowa oraz funkcja cichszej pracy pomagają zminimalizować poziom hałasu, co ma ogromne znaczenie rano, gdy inni domownicy jeszcze śpią, a Ty nie możesz się doczekać porcji zdrowia na śniadanie.

Miksowanie powoduje rozdrobnienie błonnika pokarmowego, którego nadmiar mógłby podrażniać układ pokarmowy osób szczególnie wrażliwych. Koktajle są łagodne i delikatnie pobudzają układ pokarmowy do pracy. Ponadto są niezwykle proste w przygotowaniu, smaczne i praktyczne - możesz zabrać je ze sobą do pracy, czy dać dziecku do szkoły. Przydatny będzie np. blender HR3655, do którego dołączono 2 nietłukące się bidony, w których możesz blendować swój koktajl bezpośrednio, czyli bez konieczności przelewania.

 




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA