REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz

  • Autor: Urszula Tatur
  • 20 lip 2017 09:55
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Projekt Katarzyna Uszok. Fot. Bartosz Jarosz.
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz
Białe ściany w kuchni. 7 pięknych wnętrz

Biała kuchnia na dobre zagościła w domach Polaków. Wybieramy białe meble, ale też na biało malujemy ściany. Jeżeli właśnie planujecie remont kuchni i chcecie samodzielnie przemalować ściany w kuchni na biało, dowiedzcie się czym kierują się profesjonaliści wybierając farbę właśnie w tym kolorze.

REKLAMA

Zakup farby w kolorze białym wydaje się zadaniem banalnym, ale to właśnie jego praktyczność sprawia, że musimy zwrócić uwagę na wiele parametrów związanych z samą aplikacją i późniejszą eksploatacją pomalowanych powierzchni. Na rynku znaleźć można wiele rodzajów farb, o różnych cechach i specyfikacjach technicznych. Dla zawodowych malarzy liczy się przede wszystkim siła krycia, cena i wydajność. Na co jeszcze zwracają uwagę przy zakupie farby?


Najważniejsze kryteria wyboru białej farby

W listopadzie 2016 roku instytut ARC Rynek i Opinia prześledził zachowania i motywacje zakupowe użytkowników farb białych do wnętrz. Badanie zostało zlecone przez PPG Deco Polska, producenta m.in. nowej na polskim rynku marki emulsji profesjonalnych Leyland Trade. Na jego podstawie wiemy, że szukając białej farby, klienci zwracają uwagę przede wszystkim na trzy czynniki: cechy produktu, cenę – i ewentualne promocje – oraz na wcześniejsze doświadczenia związane z daną marką. Są one ważne, gdyż przekładają się na szybkość prac i finalny koszt remontu.

Kluczowe parametry

Dla wykonawców istotne są przy wyborze trzy cechy farby: siła krycia (49% respondentów), cena (36%) i wydajność (32%). Ważna jest dla nich również odporność na szorowanie, marka – z którą już pracowali, mają do niej zaufanie lub jest polecana przez fachowców, a także trwałość koloru – biel, która nie żółknie. Poza tym zwracają uwagę na gęstość farby (by nie chlapała podczas malowania), brak przykrego zapachu, optymalną szybkość schnięcia oraz różne pojemności opakowań z wygodną rączką. Wykonawcy cenią sobie farby w zimnym odcieniu, najczęściej określane jako śnieżnobiałe. Dają one wrażenie czystości i są uniwersalne.

Rodzaj farby

Malarze preferują farby ceramiczne i lateksowe, ze względu na ich odporność na szorowanie. Dużo rzadziej kupują farby akrylowe. – Szczególną popularnością cieszą się ostatnio farby lateksowe. Konsumenci doceniają ich wysoką siłę krycia, odporność na ścieranie, ale także niską zawartość lotnych związków organicznych i oddychanie ścian – tłumaczy Piotr Golonka, brand manager marki Leyland Trade.

Mat czy połysk?

W przypadku farb białych dużo większym zainteresowaniem cieszą się farby matowe, ewentualnie półmatowe. Są one postrzegane jako atrakcyjniejsze, gdyż pomagają maskować niedoskonałości podłoża, jak również niedociągnięcia samego malowania. Konsumenci postrzegają farby satynowe jako bardziej pasujące do farb kolorowych niż białych.

Rola sprzedawcy

Wykonawcy mają swoje ulubione marki, które zapewniają im wygodne malowanie i do których są po prostu przyzwyczajeni. Wpływ na ich decyzje zakupowe mają jednak doradcy handlowi z salonów profesjonalnych i hurtowni artykułów malarskich, którzy potrafią ich namówić na inny produkt, oferując atrakcyjne upusty. Nie najlepszą opinią cieszą się natomiast sprzedawcy z sieciowych marketów budowlanych, których rekomendacje rzadziej są brane pod uwagę przez wykonawców.

Opakowanie

Wśród wykonawców profesjonalnych największym zainteresowaniem cieszą się duże opakowania – 10 i 15 litrów, dzięki którym wygodnie mogą nakładać farby metodą natrysku. Kupujący białą farbę poszukują na opakowaniu przede wszystkim informacji na temat pojemności, jej cech, marki i rodzaju. Rzadko zwracają uwagę na termin ważności, zakładając, że zużyją ją podczas najbliższego remontu. Cechy farby są dużo istotniejsze dla klientów w procesie wyboru produktu niż informacje dotyczące przeznaczenia farby, np. do łazienek, kuchni.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA