×
Subskrybuj newsletter
dobrzemieszkaj.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mniej znaczy więcej czyli japońskie inspiracje

Mniej znaczy więcej czyli japońskie inspiracje

Autor: U.T.
Dodano: 09 lip 2018 08:19
Zaktualizowano: 09 lip 2018 08:53

Każde wnętrze zasługuje na to by być niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Po co inwestować w nudne sztampowe rozwiązania skoro można zaskoczyć oryginalnym pomysłem. Na przykład ozdobić całą ścianę piękną grafiką Glamory.

Glamora to włoska marka, która zasłynęła z produkcji wielkoformatowych grafik na ścianę. Efektowne, będące rodzajem dekoracyjnego panneau, z roku na rok zdoby-wają coraz większą rzeszę wielbicieli. Nie tylko wśród kupujących, ale też artystów i projektantów, którzy chętnie współpracują z marką tworząc dla niej najpiękniejsze wzory. A są wśród nich niekwestionowane sławy takie jak Karim Rashid, Yong Bae Seok, Alessandro Pautasso czy Alex Omist, a także mniej znani, ale równie kreatywni młodzi twórcy. W tej chwili portfolio marki liczy kilkaset wzorów i wciąż się powiększa. Szeroki wybór tematów, bogata kolorystyka i różnorodna stylistyka to gwarancja, że każdy niezależnie od upodobań wybierze wzór, który będzie idealnie pasował do jego wnętrza. Amatorom klasycznej elegancji spodobają się inspiracje naturą, motywy architektoniczne i wzory zaczerpnięte z dawnych rycin, zwolennikom nowoczesności przypadną do gustu wariacje na temat miejskich grafitti czy zabawnych ilustracji. Katalog grafik podzielony jest na ponad 40 tematycznych kolekcji. Oferta jest naprawdę imponująca i w całości dostępna w salonach Dekorian Home. Wybierając jedną z grafik mamy pewność, że stworzymy wyjątkowe wnętrze.

W najnowszym katalogu na 2018 rok znalazły się m.in. kolekcje inspirowane Japonią. Kultura kraju Kwitnącej Wiśni od lat inspiruje artystów, projektantów i architektów wnętrz. Pojmowanie piękna przez Japończyków intryguje zawartą w nim prostotą, ascetycznym wystrojem, stonowanymi barwami. Japończycy jak rzadko który naród znani są z pielęgnowania swojej nadzwyczajnej wrażliwości na piękno natury. Widać to na każdym kroku, choćby w doborze materiałów czy kolorów. Oprócz tradycyjnej bieli i czerni w japońskim domu dominują kolory ziemi: delikatne beże, rozbielone brązy i szarości oraz zgaszona zieleń. Żywsze, jak czerwień, oranż czy żółcień akcentowane są najczęściej w formie dodatków.

 Kolekcje nawiązujące do japońskiej kultury to Fusuma i Kimono. Już ich nazwy sugerują czym zostały zainspirowane. Czym jest kimono wiedzą wszyscy. To tradycyjny strój japoński, niezmienny od tysięcy lat. Dosłownie słowo to oznacza „coś do noszenia na sobie”. Ręcznie szyte, najczęściej z jedwabiu, zachwycają wyszukaną kolorystyką i niezwykłymi deseniami. Właśnie te materiały, ozdabiane przy użyciu bardzo starych technik, zainspirowały projektantów Glamory do stworzenia grafik nazwanych japońskimi imionami. Akiko, Keiko, Harumi… Wszystkie ujmują subtelnością, delikatną kolorystyką, roślinnymi motywami. Podobnie jak na tradycyjnych kimonach, znajdziemy tu kwiaty miłorzębu, wiśni, azalii czy lotosu.

Kolekcja Fusuma została zainspirowana tradycyjnymi wnętrzami. Jej nazwa w archi-tekturze japońskiej oznacza rodzaj przesuwnego panelu zastępującego drzwi. Zrobiony z drewnianej ramy, kiedyś dekorowany był laką, papierem ryżowym lub wzorzystymi tkaninami. Pełnił rolę nie tylko praktyczną, ale był atrakcyjną ozdobą wnętrza. Metaforycznie oznaczał przemianę, odrodzenie. Jak wyglądały takie dekoracyjne przesłony możemy się przekonać oglądając grafiki Glamory. Wyrażają wszystko to co w japońskiej kulturze najistotniejsze. Są jak poematy pisane urzekającym językiem. Pełne duchowości i poetyckiego liryzmu.

Grafiki ścienne marki Glamora drukowane są na najwyższej jakości powłokach winylowych, które swoją fakturą przypominają tkaninę. Ich powierzchnia jest odporna na zabrudzenia, całkowicie zmywalna i łatwa w codziennej pielęgnacji. W ofercie znajdziemy również grafiki wykonywane na innych materiałach: glamacoustic o podwyższonych parametrach akustycznych lub glamblue z włóknem szklanym odpornym na działanie wody.

Dzięki specjalnej aplikacji „Glamora Design Studio” możemy dokładnie zaplanować rozkład grafiki na dekorowanej ścianie. Wystarczy wprowadzić zdjęcie wnętrza i zo-baczyć, jak wybrane wzory będą prezentować się w konkretnych pomieszczeniach. Ułatwi nam to w podjęciu decyzji i zminimalizuje ryzyko złych wyborów. Grafiki marki Glamora są bezpieczne dla domowników i środowiska naturalnego. Proces druku opiera się na wodorozcieńczalnych barwnikach, które są całkowicie neutralne dla na-szego zdrowia. Ich dodatkowym atutem jest łatwa aplikacja i w razie niepowodzenia lub zmiany decyzji proste usuwanie z powierzchni ścian, bez użycia wody czy cięż-kich narzędzi.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także