REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kolory Północy w kuchni

  • Autor: Urszula Tatur
  • 16 wrz 2016 16:00
Kolory Północy w kuchni
Interprint Altendorf.
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni
Kolory Północy w kuchni

Biel i rysunek naturalnego drewna - to dwie dominanty stylu skandynawskiego, cieszącego się obecnie olbrzymią popularnością w aranżacji wnętrz. W styl ten idealnie wpisują się inspirowane rysunkiem drewna, rozbielone dekory Interprint.

REKLAMA

Jasne, pełne światła i przestrzeni, urządzone prosto, ale funkcjonalnie, pełne naturalnych materiałów i faktur - takie są wnętrza zaaranżowane w stylu skandynawskim. Urządzając je nie sposób jest nie skorzystać z bogatej palety inspirowanych drewnem rysunków, które znakomicie odnajdą się na podłodze, elementach zabudowy wnętrz i meblach. W sposób szczególny pasują tu zwłaszcza rysunki utrzymane w stonowanej, nieco chłodnej kolorystyce, a także te, na których zastosowano efekt rozbielenia i rozświetlenia. W ofercie Interprint nie brakuje tego typu wzorów.

Iglaste piękno
Na szczególną uwagę zasługują zwłaszcza dekory gatunków iglastych - sosny i świerku. - Ich najbardziej charakterystycznymi cechami są duże sęki i pęknięcia, a także specyficzna kolorystyka. Ale w najnowszych dekorach często trudno szukać tego typu elementów. Tworząc dekory, projektanci mają dziś dużą swobodę i wiele możliwości modyfikacji, dlatego wiele wzorów jest tylko swobodną interpretacją oryginalnego rysunku naturalnego drewna. - wyjaśnia Sylwia Lasota z firmy Interprint.
I tak dominantą dekoru Altendorf są liczne ślady mechanicznej obróbki - rzazów, zarysowań i zadrapań. Elementy te są tym wyraźniejsze, że kontrastują z tłem bardzo subtelnym - harmonijnym, wręcz miękkim układem słojów. Jaśniejsza wersja tego dekoru jest bardzo subtelna. Utrzymana w świetlistych beżach jest wręcz stworzona do aranżacji w stylu skandynawskim. Z kolei ciemniejsza wersja to gra szarości i brązów, przetykanych jaśniejszymi, stalowymi refleksami. Doskonale odnajdzie się w zestawieniu z dekorami jednobarwnymi - słonecznymi żółciami, morskim błękitem i miętową zielenią.
Charakterystyczny, dyskretnie sielankowy design krainy fiordów dekoru Katthult wzbudza nostalgiczne wspomnienia o lepszych, spokojniejszych czasach. Drewno z nordyckich drzew iglastych wykorzystane do stworzenia tego dekoru jest niezwykle miękkie, a zatem doskonałe do kształtowania i przetwarzania. Dzięki temu, projektantom udało się uwypuklić obecne na nim typowo szwedzkie motywy: delikatne paski, elementy kwiatowe i lekko falującą, płynną strukturę – wszystko w efekcie 3D.

W zgodzie z naturą
Z kolei Pordoi to czysta jak górski potok szwajcarska sosna. Tak autentyczna i nieskalana, że niemal budzi zapach lasu. Rysunek, będący zadziwiająco wiernym odzwierciedleniem surowego, naturalnego drewna, zachwyca grą wielu kontrastujących elementów - sęków i pęknięć utrzymanych w ciemniejszych barwach niż delikatne tło. W wersji jaśniejszej dekor ten znajdzie uznanie tych, którzy szukają kontaktu z naturą i autentyzmu. Kremy, beże i neutralne żółcienie tworzą wzór miękki i plastyczny. Z kolei ciemniejsza wersja Pordoi to zupełnie inna historia. W tym wzorze sęki i pęknięcia są mocniej zaznaczone. Silniejsza ekspresja tej wersji nie przeszkadza jednak, by w jej towarzystwie usłyszeć ciszę dalekiej Północy.

Na biało
Specyficzny i bardzo popularny dekor White Washed Wood, który w kolekcjach firm Kronospan i Pfleiderer występuje odpowiednio jako Sosna Norweska i Sosna Nordycka, odzwierciedla pomalowane białą farbą deski drewna świerkowego. Ich wyraźna struktura - pełna nierówności, widocznych sęków, pęknięć i słojów, które "wyglądają" spod warstwy przetartej białej farby przywodzą na myśl stare, wymyte przez słone morze drewno. Zachwycają naturalnością i niepowtarzalnym urokiem śladów działania natury.
Również w dekorze Vinterbergh biel jest kolorem przewodnim. Wzór ten to odwzorowanie drewna sosny, pomalowanego białą, pół transparentną farbą, a następnie przetartego tak, aby uwidocznić fragmenty drewna i rysunek jego słoi. Kolor drewna zresztą wydaje się na tym dekorze przebijać miejscami przez powłokę farby, nadając jej szarawe zabarwienie. Całość wygląda jak powierzchnia mocno już nadgryziona zębem czasu, autentyczna i licząca sobie sporo lat.

 



REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA