REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Design z crowdsourcingu

  • Autor: Urszula Tatur
  • 29 wrz 2016 11:00
Design z crowdsourcingu
Villeroy&Boch
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu
Design z crowdsourcingu

Little Gallery to efekt crowdsourcingowego przedsięwzięcia, dzięki któremu kubki,
świeczniki, lampiony i wazony zyskały oryginalne wzory zaprojektowane przez artystów
z całego świata.

REKLAMA

Kolekcja Little Gallery to porcelanowe formy stworzone przez firmę Villeroy & Boch oraz oryginalne dekory zaprojektowane przez designerów z różnych stron świata. Nowa porcelanowa kolekcja to efekt crowdsourcingowego konkursu, w którym wzięło udział 108 projektantów z 36 krajów. W efekcie powstało 789 pomysłów, a zwyciężyło tylko 8 najlepszych wzorów. Little Gallery składa się z kubków, świeczników, lampionów i małych wazonów – wszystkie wykonane ze wzmacnianej porcelany Premium. Wśród zwycięskich projektów znalazły się geometryczne, roślinne motywy Sunrise/Sunset; zielone i fioletowe impresje Imperio Green / Imperio Rose; akwarelowe kwiaty Pink Blossom / Blue Blossom, a także czarno-białe szkice Viktoria/Violetta. Crowdsourcing – źródło kreatywnych pomysłów Konkurs na dekory, które ozdobiły porcelanę niemieckiej marki Villeroy & Boch, odbył się na crowdsourcingowej platformie jovoto. Platforma ta została założona w 2007 roku na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie. Dzisiaj jest w nią zaangażowanych ponad 60 000 projektantów, architektów i designerów ze 150 krajów. A korzystają z niej globalne marki, takie jak Coca Cola czy Audi. Projekt dla Villeroy & Boch odbywał się w ramach zamkniętego konkursu. Bastian Unterberg, CEO Jovoto, wyjaśnia: „Jovoto rozróżnia otwarte konkursy, w których udział może wziąć każda osoba korzystająca z platformy, jak i zamknięte konkursy, do których zapraszane są tylko największe talenty naszej społeczności”. Po 5 tygodniach spośród kilkuset kreatywnych pomysłów, stworzonych przez designerów m.in. z Australii, Południowej Ameryki, Indii i Sri Lanki, wybrano te najlepsze. Laureaci z Niemiec, Portugalii, Meksyku i Wenezueli otrzymali nagrody, a ich wzory zostały naniesione na porcelanę Villeroy & Boch. Florian Bausch, Head of Product Management and Development z działu Zastawy Stołowej Villeroy & Boch, podsumowuje: „Nie mieliśmy pojęcia, jaki będzie efekt crowdsourcingowego projektu, ale przerósł on nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przedsięwzięcia i przekonani, że nasi klienci również będą mieli takie same wrażenia”. Udany debiut w obszarze crowdsourcingu zachęcił przedstawicieli Villeroy & Boch, aby poprzez ten instrument dalej szukać świeżych pomysłów i nowych rozwiązań. „Decyzja, że włączymy do tworzenia dekorów – które od ponad 265 lat były naszą kompetencją – społeczność internetową była dla nas absolutnie przełomowa. Ale okazało się, że ta zewnętrzna perspektywa może dostarczyć nowych impulsów do naszego dalszego rozwoju”.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA