Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Forum Dobrego Designu: debata "Cudze chwalicie, swego nie znacie"

  • Autor: Redakcja
  • 08 gru 2016 09:12
Forum Dobrego Designu: debata "Cudze chwalicie, swego nie znacie"
Forum Dobrego Designu, 7 grudnia 2016, dyskusja "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie". Fot. Paweł Pawłowski

Jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie? O tym dyskutowali uczestnicy debaty podczas Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

Czy łatwo być twórcą we własnym kraju? Jak pobudzić świadomość polskiej marki? Ile kosztuje polski design za granicą? - na te i inne pytania starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy dyskusji "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie".

Dyskusja, podobnie jak wszystkie poprzednie zgromadziła wielu uczestników. Goście z uwagą przysłuchiwali się opiniom dyskutantów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoją wiedzą zawodową oraz doświadczeniem.

Izabela Banaś - Główny Specjalista w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach w PARP, Barbara Krzeska z Instytutu Adama Mickiewicza, Krystian Kowalski - projektant w firmie Krystian Kowalski Industrial Design oraz Józek Madej z musk collective design, wymieniali swoje opinie i wiedzę zgromadzoną poprzez lata pracy, w szeroko pojętej branży projektowania i designu. Dyskusję poprowadziła Ewa Gołębiowska – dyrektor, Zamku Cieszyn, który poprzez różnorodne działania od lat propaguje rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości poprzez wykorzystanie potencjału polskiego wzornictwa.

Poruszono wiele interesujących zagadnień w tym temacie, nie było jednak żadnych wątpliwości, iż dobry design jest skutecznym narzędziem podnoszenia konkurencyjności firm, instytucji, miast, a nawet całych regionów. Z perspektywy PARP design to jedno z narzędzi, które pomaga rozwijać firmę. Tym bardziej, że wiemy iż wiele firm wciąż nie czuje potrzeby by inwestować we wzornictwo. - powiedziała Izabela Banaś.

Józef Madej zaznaczał jak ważna jest ciągła praca nad rozwojem produktu, jego innowacyjności, a w konsekwencji całej marki. Rozmawiamy tu o promocji polskiego designu za granicą, ale pytanie brzmi, czy jest to akurat tak bardzo ważne? W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia, zleceń dla projektantów nie brakuje – i są na to pieniądze. Firmy, które decydują się na wydawanie na współpracę z designerem wiedzą, że jest to inwestycja i wydatek, który w ostateczności się opłaci.

Opinię tą potwierdził Krzysztof Kowalski. Projektant podkreślił, że choć na świecie są tysiące polskich produktów, to mało kto wie, że są z Polski, dlatego w procesie budowy silnej pozycji polskich marek za granicą, bardzo ważna jest pomoc instytucji rządowych. Z własnego doświadczenia wiem, że tym co pracuje na promocję i pozycję projektanta w Polsce są wdrożenia. To one sprawiają, że twórca staje się rozpoznawalny i producenci interesują się jego pracą. Może więc ze strony rządowej wskazane by było, aby zainteresować się rozwiązaniami, które by wspierały współpracę projektantów i producentów.




Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA